י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

'בית המורה' בהיערכות מקיפה לקראת שנת השמיטה

החל מהקיץ הקרוב: קורסי הכנה מגוונים בנושא השמיטה • מיועדים לנשות הציבור הרחב ולעובדות הוראה

היערכות לשמיטה. צילום: שוקי לרר
היערכות לשמיטה. צילום: שוקי לרר

בית המורה בית יעקב פותח את הקיץ בפעילות מקיפה שתכין את עובדות ההוראה לקראת שנת השמיטה הקרובה ותיתן להן כלים מתאימים להטמעת הנושא בבתי הספר.

הפעילות מותאמת גם לנשים ועקרות בית המעוניינות להעשיר את ידיעותיהן ולנהל את מטבחן בשמיטה עם מירב הידע הדרוש.

נושא השמיטה מדיר שינה מעיני מורות רבות, התחום הינו מורכב ביותר, רווי מנהגים והלכות הדורשות מהמורות להיות מוכנות עם כל הידע מבעוד מועד. בבית המורה יקיפו את הנושא מכל היבטיו, יתייחסו לכל סוגיותיו ויספקו תמיכה דידקטית שתקל על המורות בהעברת החומר לתלמידות.

הפעילות שתחולק ל-3 חלקים, תחל בקיץ הקרוב ותימשך לאורך שנת תשע"ה. החלק הראשון - קורס קיץ מרוכז בן 5 ימים, שיציג את נושא השמיטה בצורה עניינית ומתומצתת. הקורס, "לקראת שבת הארץ לכו ונלכה" שיהיה בפיקוחו של הרב זנדר, מיועד לגננות, מורות יסודי ותיכונים ואף לנשים שלא ממעגל ההוראה החפצות להגיע לשנת השמיטה מוכנות מבעוד יום.

הקורס יפתח בתחילת החופשה, יתקיים בשעות אחה"צ ויכלול: פאנלים ותכניות אטרקטיביות, הרצאות הלכתיות מפיו של הרב זנדר, דידקטיקה חדשנית להטמעת הנושא מהגן עד התיכון, עזרי לימוד מגוונים, מצגות וסרטים וערכות למידה מבית מכון "זרעים" בראשות הרב מ.ב. מינץ, שאף יכבד את הקורס בנוכחותו.

רבנים חשובים, הרב מנדלסון מקוממיות- ירושלים, הרב אריה שכטר, הרב משה רייס והרב זליג ברוורמן ועוד, יתארחו אף הם בימי הקורס ויעבירו למשתתפות את חשיבות השמיטה ועוצמתה מכיוונם.

במקביל לקורס, יפיץ בית המורה את הספר "משנת שביעית" בקרב אלפי עובדות ההוראה. הספר, הזכור לכולנו מהשמיטות הקודמות, בזכות סגנונו הבהיר ושפתו המבוארת, מיועד בעיקר למורות הכיתות הגבוהות והסמינרים שתקבלנה אותו בצירוף ערכת משימות, חומרי למידה ועזרים מגוונים שיקלו את העברת הנושא.

בבית המורה עמלים בנוסף, על הכנת חומרי למידה מובנים ללמידה עצמית, שיופצו למשתתפות הקורס בליווי מפגשי הדרכה.

ואחרון אחרון חביב, קורס שנתי, יסודי ומקיף בהלכות שמיטה, שילווה את עובדות ההוראה לאורך כל השנה וייתן להן את התמיכה והידע הדרושים להנחלת הנושא בכיתותיהן. הקורס, שיהיה במתכונת שבועית, יכלול הרצאות מפי הרב זנדר בנושא הלכות שמיטה, ישלב הרצאות רבנים על מחשבת השמיטה ויתמקד במיוחד בהלכות הנוהגות בישוב החדש, בני ברק והגלילות, על פי פסקי החזון איש.

בבית המורה נזכרים בערגה בקורסי השמיטה משנים עברו ומבטיחים כי גם השנה תהנינה הבאות מחוויית למידה מהנה ומחכימה, חוויה שתלווה אותן בשנת השמיטה. לקראת שבת הארץ לכו ונלכה.
פסקים שמיטה בית המורה קורס ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד