י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דעת הגר"ע: ניתן ללמוד לימודים אקדמיים

'בחדרי חרדים' חושף את מכתבו של הגר"ע יוסף התומך במכללה ללימודים אקדמיים שהקימה בתו הרבנית עדינה בר שלום • הגר"ע מבהיר: "המכללה החרדית בירושלים נמצאת תחת ביקורת רבנים " • ממליץ למי שנדרשת לרכוש השכלה גבוהה "ללמוד רק במכללה הנ"ל" • הרבנית: "בת הרוצה ללמוד באקדמיה מומלץ שתלמד רק במסגרת שרוח חכמים נוחה הימנה"

הגר"ע. צילום ארכיון: יעקב כהן
הגר"ע. צילום ארכיון: יעקב כהן

המלחמה החרדית נגד לימודי האקדמיה: על רקע מכתבו החריף של נשיא מועצת החכמים וראש ישיבת פורת יוסף הגר"ש כהן כנגד לימודים אקדמיים בכל מסגרת שהיא - 'בחדרי חרדים' חושף את מכתבו של הגר"ע יוסף זצ"ל, המאריך בחומרת האיסור עליו הסכימו כל גדולי ישראל, ודווקא בשל כך קורא להחזיק טובה לבתו הרבנית עדינה בר שלום, על שייסדה את המכללה החרדית - בה כל החומר הלימודי הינו בבקרת רבנים והיא מנוהלת על פי כללי הצניעות וההלכה.

את מכתבו פותח הגר"ע זצ"ל בחומרת האיסור על לימודי השכלה. "כידוע כל גדולי ישראל אסרו ללמוד ולרכוש השכלה בשדות זרים, שאין רוח חכמים נוחה מהם, אשר נשמעות בהם דעות כפרניות נגד תורתינו הקדושה. ומכיון שאיסור זה חל על כל אדם, על אחת כמה וכמה לגבי המורות הכשרות אשר צריכות להנחיל תורה ודעת ה' טהורה לבנות ישראל היקרות.

"על כן הבו נחזיק טובה לרבנית היקרה מרת עדינה בר שלום תליט"א, אשר בעמל רב ובמסירות נפש, יסדה וטיפחה את המכללה החרדית בירושלים הנמצאת תחת בקורת רבנים ומנוהלת על פי כללי הצניעות הנדרשים.

"אי לזאת, אני קורא למורות היקרות ה' עליהם יחיו, הנדרשות על ידי הרשויות הממשלתיות לרכוש השכלה גבוהה, או הרוצות לרכוש מקצוע כדי לסייע בפרנסת ביתם, לאפשר לבעליהן לשקוד על דלתות תורתינו הקדושה, שעליהן ללמוד רק במכללה הנ"ל, ומה' ישאו ברכה ויזכו לשובע שמחות מכל צאצאיהם", מסיים הגר"ע את מכתב התמיכה הנלהב.

בתגובה מסרה הרבנית עדינה בר שלום ל'בחדרי חרדים': "כיהודה ועוד לקרא, בימים סוערים אלו על כל בת ישראל החפצה להשתלב בשוק התעסוקה ומעוניינת ללמוד באקדמיה - לבחון כי המכללה בה היא לומדת עומדת בקריטריונים הגבוהים של תוכן רוחני, ושרוח חכמים נוחה הימנה, כפי שכבר הורה מרן אבי זצ"ל. יש לציין כי במכללה החרדית ישנו צוות רבני המורכב מכל החוגים במגזר החרדי - כדי ליצור פלטפורמה רוחנית וערכית גבוהה לבנות המכללה החרדית".

אקדמיה הגרע מכתב שלום כהן עדינה בר שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד