י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בעקבות הסערה: הקרן לא תשתתף במימון הקייטנות

משרד החינוך החליט: תבוטל השתתפותה של הקרן לידידות יהודית-נוצרית במימון הקייטנות • ויש גם הצעה: ומה יעשו עם הכסף?

קייטנות, צילום: קובי הר צבי
קייטנות, צילום: קובי הר צבי

לאחר הסערה שהתעוררה: משרד החינוך הודיע הבוקר כי הקרן לידידות לא תשתתף במימון תכנית קייטנות הקיץ של המשרד. על פי הודעת משרד החינוך ביטול השתתפות הקרן לידידות נעשתה לאחר למימון הנדרש גויס ממקורות ממשלתיים אחרים.

בהודעת משרד החינוך נאמר כי "על מנת לאפשר לתלמידים נוספים להנות מפעילויות ערכיות ומשמעותיות נקבע כי משרד החינוך והרשויות המקומיות יממנו יחד את כל פעילות 'בתי הספר של החופש הגדול', בכיתות א' וב' לרבות הפיילוט ל- 30 אלף תלמידי כיתות ג'-ה' המתגוררים ביישובי הפריפריה."

ומה תעשה הקרן בתקציב אותו תכננה להעביר לטובת התכנית? מתברר שגם על כך חשבו במשרד החינוך. "הקרן לידידות" אומרים במשרד "תייעד את התקציב שתכננה תחילה להקצות ל'בתי הספר של החופש הגדול' לטובת הקמת 'כפר הידידות'. מדובר במתחם חוויתי מיוחד אשר יפעל בנפרד מהתכנית של משרד החינוך ואשר ייועד לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ילדים החולים במחלות קשות, ילדי פריפריה ועוד. התוכנית 'בתי הספר של החופש הגדול' תמשיך כרגיל בלא כל שינוי".

כזכור, הבוקר חשף יאיר שרקי בגל"צ את המסמך שנשלח בנוגע לכפר הידידות ואשר כולל על פי המסמך שנשלח לראשי מערכת החינוך תכנים שעלולים להיות בעייתים.

על פי הודעת המשרד עולה כי הכפר לא יהוווה חלק מתכנית הפעילות בקייטנות ואף אינו מהווה המלצה עבור מפעלילי הקייטנות בשל העובדה שהקרן איננה שותפה פעילה במימון הקייטנות אך חלף זאת היא מפנה את התקציב ישירות למימון הקייטנות.
נוצרים משרד החינוך קייטנות הקרן לידידות תכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד