ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

גילויים נדירים נחשפים בספר חדש על הרוגצ'ובער

גאוני הדור העריצו אותו, למדני הדור שיגרו אליו רבבות שאלות הלכתיות • ספר חדש לדמותו של ענק שבענקים

גילויים נדירים נחשפים בספר חדש על הרוגצ'ובער

לשמע שמו של הגאון הנודע רבי יוסף רוזין, המכונה בפי כל "הרוגצ'ובער", עבר רטט של התרגשות ויראה אצל רבבות יהודים בני דורו אשר שמעה של הדמות הפלאית, גאון מופלא שיראתו קודמת אולם אינה סותרת את חכמתו ושקידתו העצומה.

בין 423 עמודיו הגדושים בחומר מרתק רב, מכיל הספר את מסכת קשריו של הגאון מרוגצ'וב עם גדולי ישראל בדורו, אשר העריצו את גאונתו ולמדנותו.

רבים מהם התכתבו עמו ושיגרו אליו שאלות הלכתיות והתייעצו עמו. בין היתר מתוארים קשריו ומפגשיו עם רבי חיים מבריסק, ה'אור שמח', רבי צדוק הכהן מלובלין, ה'אמרי אמת' מגור, כ"ק האדמו"רים לבית ליובאוויטש, רבי מנחם זמבא, ה'חזון איש', רבי חיים עוזר גרודיז'ינסקי, ה'אביר יעקב' מסדיגורא, רבי חיים קרייזווריט, רבי שמחה זיסל ברוידא, רבי מאיר שפירא מלובלין, רבי איסר זלמן מלצר, ה'קדושת ציון' מבאבוב ועוד רבים מגדולי ישראל.

לאחר שזכו אלפי קוראים באחרונה להיוודע לסיפור הולדתו ומסכת החיים המופלאה של הדמות הפלאית הודות לספר 'הרגצ'ובי' של הסופר הרב יאיר בורוכוב, שהפך עם צאתו לספר רב מכר אשר קנה לו מקום של כבוד בארון הסיפורת היהודי, יצאה לאור המהדורה השלישית והמורחבת והופצה לחנויות.

במהדורה החדשה שפע של גילויים חדשים, מסמכים נדירים ותמונות בפרסום ראשון הנחשפות ורואת אור עולם בפעם הראשונה.

לקראת ההוצאה לאור של הספר, ביקר הרב בורוכוב בבתיהם של גדולי ישראל, הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, העניק להם את ספרו ושוחח עמם על דמותו של גאון הגאונים. המחבר שמע מגדולי ישראל על הערצתם של חכמי הדורות לדמותו הפלאית של העילוי שכל התורה כולה הייתה פרוסה לפני כמפה.

בורוכוב אף הספיק להיות אצל הגר"ע יוסף זצ"ל לפני פטירתו. בורוכוב הופתע כי הגר"ע כבר קיבל את הספר במהדורה הראשונה מבנו רבי משה וקרא אותו מתחילה ועד סוף.

בד בבד, עם צאת המהדורה השלישית של רב המכר 'הרוגצ'ובי' מעשיר הרב בורוכוב את אוצר הסיפורת היהודית בספר חדש 'בפאתי העיירה', אשר במסגרתו ארג בלשון ובעט אמן, אסופת סיפורים מתקופת הבעש"ט ותלמידיו בשפה קולחת ועשירה ובהדגמה ציורית אשר תמחיש לקורא את המתרחש ותחזיר אותו מאות שנים אחורה לפאתי העיירה החסידית והיהודית של אותם ימים.
הפצה ראשית, וועג ספרים והפצה, 057-3156312.







גילויים ספר רוגוטשובער בורוכוב סיפורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד