י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יד לאחים למנהלי המוסדות: בכוחכם למנוע התבוללות

עם פתיחת שנת הלימודים, יד לאחים פונה להנהלות תיכונים, מדרשיות ופנימיות: בכוחכם למנוע מראש קשרים שתוצאותיהם עלולות להיות הרות אסון

מגזין הסברה של יד לאחים למניעת התבוללות
מגזין הסברה של יד לאחים למניעת התבוללות

עם פתיחת שנת הלימודים, יד לאחים שב ומתגבר ארגון יד לאחים את פעילות ההסברה בקרב תיכונים, מדרשיות ופנימיות, באמצעות קריאה ישירה למנהליהן למניעת מקרי טמיעה והתבוללות קשים שמסתיימים באלימות ובסבל בל יתואר. קריאה זו חוברת לפעילות הניצבת בחזית פעילות המנע של הארגון, המקדימה מראש את הפורענות ועושה הכל על מנת למנוע אותה.

"במשך השנה מתקבלות פניות מרכזות חברתיות ויועצות חינוכיות ממסגרות לימודים בכל רחבי הארץ", מספרים במוקד החירום של יד לאחים. " בתי ספר, תיכונים, מדרשיות ופנימיות, מדווחים כי הבנות מתמודדות עם קשרים מפוקפקים שעלולים להסתכם באסון רוחני וגשמי".

במסגרת זאת, מדי שבוע נערכות במוסדות חינוך בתי ספר, מדרשיות ופנימיות - הרצאות מטעם יד לאחים של ניצולות מכפרים ערביים, בליווי צוות המחלקה להצלה מטמיעה בארגון. הניצולות מספרות את סיפורן האישי והעובדות מוסיפות נתונים ומצגות מתוך פעילות המחלקה. ההרצאות מועברות מול נשים ונערות מכל המגזרים ושכבות הציבור ומעלות את התופעה החשובה לדיון ולמודעות.

ביד לאחים דיווחו על עלייה במספר הפניות לסיוע במהלך החופש הגדול לבנות שכבר נקלעו לקשרים כאלו בחודשי הקיץ. "גם החזרה למוסדות החינוך ולשנת הלימודים מנוצלת לפעמים בצורה בלתי הולמת, ולכן חשוב לקיים את ההרצאות במהלך כל ימות השנה, כולל בתחילתה", מסבירים בארגון ומספרים גם כי במוסדות החינוך מעידים שפעילות מניעה זו של יד לאחים, הצילה ומצילה נפשות רבות.

ביד לאחים מדגישים כי ״ההורים והצוות החינוכי חייבים להיות ערים וקשובים לתופעות מעין אלה. יש כאן אחריות רבה, אנושית ויהודית״.
יד לאחים התבוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד