ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הרב פינק: בסמינרים אין גזענות, זה כמו געפילטע פיש

נציג בעלזא בוועד החינוך של מועצות גדולי התורה נאם אמש בכנס החירום של מנהלי הסמינרים, והסביר מדוע אי קבלת תלמידות ספרדיות לא נוגע לגזענות כלל וכלל

הרב יהושע פינק. צילום: שוקי לרר
הרב יהושע פינק. צילום: שוקי לרר

הגאון רבי יהושע פינק, חבר 'ועד החינוך' שעל ידי מועצות גדולי התורה מטעם חסידות בעלזא ורב בית המדרש ברחוב בן יעקב בבני ברק, נשא דברים בכינוס החירום של ראשי הסמינרים אתמול (ראשון) ועמד על כך שאין "שום גזענות ואפלייה".

בדבריו בכינוס אמר "אין בזה עניין של גזענות. באו אצלנו בקרית גת, ניסו להכניס ילדה לבית הספר, האבא הולך רק עם כיפה שחורה שום קשר חוץ מזה שהולך עם כיפה שחורה אין לו הוא לא מבין מה שמדברים איתו את השפה הוא לא יודע, הם הצהירו שמדברים ביידיש, אבל למעשה בכלל לא מבינים, הייתי מנסה לדבר איתה יידיש, לא הידייש שאני מדבר - היא לא מבינה".

הרב פינק סיפר ונתן דוגמא - "עמדנו פה ליד הדלת מקודם ודיברנו ביידיש, אמר לי מישו אחר יש לך פולישער יידיש אני לא מבין את זה, אני מבין יידיש אבל פולישער לא.

"יש בזה כמה סוגים, זה כמו געפילטע פיש - שאחד אוכל מולח ואחד אוכל מתוק אותו דבר ככה זה גם בדברים עקרוניים שזה הרבה מעבר לכך".

כזכור, אמש נחשף ב'בחדרי חרדים' לראשונה דבר כינוס החירום ומכתב גדולי ישראל על התערבות חיצונית בנעשה בסמינרים "זה חורבן הדור" כתבו הגראי"ל והגר"ח.

הרב פינק סמינרים געפליטע פיש יידיש קרית גת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד