ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

היסטוריה: שתי נשים אתיופיות מונו לשופטות

לראשונה בישראל מונו היום שתי נשים יוצאות אתיופיה לתפקיד הרם של שופטות. עו"ד אסתר טפטה גרדי מונתה לשופטת בבית המשפט לתעבורה בחיפה ובנוסף, עו"ד אדנקו סבהת חיימוביץ' מונתה לשופטת בבית משפט השלום בתל אביב

אילוסטרציה
אילוסטרציה

באופן תקדימי, לראשונה בישראל, מונו היום (חמישי) שתי נשים יוצאות אתיופיה לתפקיד הרם של שופטות. עו"ד אסתר טפטה גרדי מונתה לשופטת בבית המשפט לתעבורה בחיפה ובנוסף, עו"ד אדנקו סבהת חיימוביץ' מונתה לשופטת בבית משפט השלום בתל אביב.

בנוסף, מונו היום עוד 26 שופטים חדשים, חלקם שופטים שעלו לתפקיד בכיר יותר וחלקם עורכי דין שנכנסו לראשונה למערכת המשפט לתפקיד השיפוט.

יו"ר הוועדה למינוי שופטים, שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה היום כי "אני רואה במינוי שתי שופטות בנות העדה האתיופית, גם יישום צוואה של שמעון פרס, שהיה ראש הממשלה בזמן 'מבצע משה'. אין דבר חשוב מזה יממה לפני שמביאים אותו למנוחת עולמים. אני בטוחה שהשופטים שנבחרו יעשו דין צדק ויובילו יחד עם השופטים הוותיקים להמשך עשייה מבורכת בבתי המשפט".

גם יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ ד"ר אברהם נגוסה הגיב על מינוי שתי השופטות האתיופיות, "זהו מינוי היסטורי ומתנה נהדרת לשנה החדשה לעם ישראל בכלל וליוצאי אתיופיה בפרט. ציון דרך זה מעיד על היכולות של יוצאי אתיופיה להשתלב בעמדות מפתח בכל תחומי החיים של החברה הישראלית".

"מי ייתן ונזכה לראות בשנה הבאה עלינו לטובה מינויים רבים של יוצאי ויוצאות אתיופיה לתפקידים בכירים בתחומים נוספים", הוסיף.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב סיפר כי "לפני מספר חודשים פניתי לנשיאת בית המשפט העליון ולשרת המשפטים בדרישה לתקן את העיוות שהיה קיים במערכת המשפט. עד היום לא היו שופטים יוצאי העדה האתיופית וברית המועצות במערכת המשפט הישראלית".

"היום הוא יום היסטורי במדינת ישראל. לפני זמן קצר, בפעם הראשונה בישראל הוועדה למינוי שופטים בחרה בפה אחד בשתי עולות בנות העדה האתיופית ועולה מהעלייה הגדולה מחבר העמים להיות שופטים בישראל", הוסיף אילטוב.
אתיופיות שופטות היסטוריה בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד