י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חזר מההלוויה וחזר להסית: "נסיים את הכיבוש"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנאום בבית לחם: "שנת 2017 צריכה להיות שנת סיום הכיבוש הישראלי"

אבו מאזן ופרס. צילום: מארק ניימן, לע"מ
אבו מאזן ופרס. צילום: מארק ניימן, לע"מ

לאחר השתתפותו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בהלווייתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס בירושלים, ולאחר שביקורת רבה הושמעה עליו בעולם הערבי, אבו מאזן נאם היום (שבת) בבית לחם נגד "הכיבוש הישראלי" והצהיר כי יפעל שפלסטין תהיה חברה מלאה באו"ם.

"נפעל לכך ששנת 2017 תהיה שנת סיום הכיבוש הישראלי", אמר הראיס לדבריו, "כרגע פלסטין היא מדינה משקיפה באו"ם ללא חברות מלאה, אולם נגיש בקשה למועצת הביטחון כדי שנהיה מדינה בעלת חברות מלאה, כזו שתוכל להטיל וטו".

לדבריו של אבו מאזן: "שנת 2017 צריכה להיות שנת סיום הכיבוש הישראלי וכי הרש"פ תפעל לשם הגשמת המטרה הזו", הוסיף יו"ר הרשות שהצהיר בנאומו כי במידה ואכן פלסטין תתקבל למועצת האו"ם, הרי שבכוונתו להטיל וטו על מספר נושאים, בהם ההתנחלויות והצהרת בלפור.

כאמור, דבריו של אבו מאזן מגיעים לאחר הביקורות הרבות שנשמעו עליו מבית ומחוץ, בעקבות השתתפותו בהלוות פרס ביום שישי, "השתתפותו בהלוויה אינה קשורה למדיניותו בסוגיה הפלסטינית" הצהירו ברשות.

השר לשעבר ומקורבו של פרס, יוסי ביילין אמר כי "גלי ההדף להגעת אבו מאזן להלוויית פרס מאוד מפתיעים", השר נפתלי בנט אמר לאחר ההלוויה כי "לא הבנתי מדוע ישראלים עמדו בתור ללחוץ את ידו של אבו מאזן המעודד רצח ישראלים ומשלם קצבה למשפחות רוצחיהם. שיעצור הלוויות לפני שמגיע להלוויות".
אבו מאזן הסתה שמעון פרס הלוויה אום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד