י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גואטה קוצץ: "מי זה ישי? לפיד זה שמאל, לכחלון אין סיעתא דשמיא"

כתב 'בחדרי חרדים' הגיע לראיון חג וקורס מזורז להכנת קציצות בביתו של חבר הכנסת הכי צבעוני במגזר • בין צנונית לבצל הוא חתך גם את היריב השנוא, את רדיו קול ברמה ואת המיון בתל השומר • על הדרך, חשף סולחה עם גפני • צפו

גואטה קוצץ: "מי זה ישי? לפיד זה שמאל, לכחלון אין סיעתא דשמיא"

ערב חג, ח"כ יגאל גואטה מש"ס נושא בתפקיד כפול - הן כאחראי לבישול קציצות דגים לחג (פעם בחצי שנה אני אוכל גפילטע פיש...) והן כפוליטיקאי שנתון בעיצומו של ראיון חג ל'בחדרי חרדים'. האם הוא השלים את שתי המשימות בהצלחה? צפו בכתבה המלאה.


צילומים: קובי הר צבי

גואטה נזכר בתאונה שעבר לאחרונה, "נסי ניסים, כל הגוף רעוע..." ומוצא הזדמנות לחשוף את הסולחה שערך עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, "כך אני כותב את הסטטוסים שלי, לא מעניין אותי טוקבקים. התקשרתי לגפני וביקשתי סליחה. כשסיפרו שעברתי תאונה גפני התקשר לשאול אם צריך עזרה, בערב ראש השנה התקשרתי לאחל לו שנה טובה וביקשנו מחילה – אם תוך כדי עבודה אנחנו לא תמיד יודעים להגיד את המילה נכונה במקום הנכון, בסך הכל אנחנו עובדים ביום יום ביחד לטובת הציבור".

גואטה גם מתייחס לשאר חברי 'יהדות התורה': "זה לא גם להם יש הישגים, אנחנו מביאים את ההישגים, וזה מצויין ואני שמח, קנאת סופרים תרבה חכמה, זה טוב שיש תחרות". ומה לגבי המצב בסקרים? "אף פעם לא התעסקנו בסקרים, אבל הנה לפני שבועיים היה סקר בערוץ 2 שש"ס מקבלת 8 מנדטים, אני אומר לך תרשום – ש"ס בעזרת ה' בבחירות הבאות תקבל מספר דו ספרתי, עם הרבה עבודה".

וכמה 'יחד' של אלי ישי יקבלו?

"מי זה?"

ישי מתכונן חזק לבחירות הבאות...

"זה מדהים איך הצנון יוצא יפה, תראה איזה פרוסות יפות. הוא לא מעניין, הוא התכונן גם בפעם הקודמת. יש ציבור ספרדי גדול מאוד שמבין מי עושה למען עולם התורה, אני לא צריך לשבת ולספר לך מה עשה אריה דרעי בחצי שנה האחרונה למען עולם התורה".

אלי גם הנהיג את ש"ס הרבה מאוד שנים, גם לו יש זכויות רבות?

"יש לו גם חובות שהוא ניסה לפצל את עולם התורה הספרדי, אבל ברוך ה' עולם התורה הספרדי הבין מה זה דעת תורה ומבחינתי זה באמת בגרות, צריך להצדיע לעולם התורה הספרדי, הוא הבין שדעת תורה – זה דעת תורה ולא עושים שטויות, גם אם זה היה מכה קטנה בכנף – זה לא זעזע את עולם התורה הספרדי".

מה אשתך אומרת על העבודה החדשה?

"לפני שלושה שבועות, אחרי שלא ראתה אותי חודש ימים, היא אמרה שהיא שוקלת לפנות לפניות הציבור שלי בכדי לדבר אתי".

גואטה מתייחס גם ל'קול ברמה' בעקבות הראיון של מנכ"ל התחנה אריאל דרעי ל'בחדרי חרדים': "אף אחד לא הכתיב לו ואף אחד לא רוצה לשלוט לו על הרדיו, הם הכניסו משהו למגזר החרדי, שאני מאוד מקווה שהקב"ה ימחל להם על זה ולא על ידי ייסורים, התפללתי על זה גם בראש השנה, התפללתי על כל הכתבים ואנשי התקשורת במגזר החרדי, כואב לי מאוד שדווקא בציבור שלנו נהפכנו להיות לסוג של צהובון, אין לך מושג איך זה כואב לי, 'קול ברמה' הכניסו לשון הרע ורכילות בלי הפסקה, ועברו את הגבולות לכל הדעות, ויש את זה בעוד כמה חברים שלנו טובים שברמה האישית אני אוד אוהב אותם, אבל צר לי מאוד שאנחנו כחברה חרדית לא השכלנו לדעת שגם בתקשורת יש קו אדום ולא עוברים אותו".

"אם יש משהו שכולנו צריכים להתאחד, המפלגות החרדיות והדתיות, להפסיק לנגח אחד את השני בתקשורת, להפסיק לשתף פעולה עם הדבר הזה, ואת זה אומר יגאל גואטה, צריכים להתרסן כולנו ולא להתחבר לשום דבר שהוא לשון הרע ורכילות או פגיעה בציבור מסויים ולהפסיק לעשות את זה בתקשורת".

יש סיכוי שנשמע אותך בשנה הקרובה מתראיין ב'קול ברמה'?

"אם הם ישתפרו אז כן. אל תשכח שאני הראשון שסגרתי למוטי לביא את הטלפון בתחילת שידור בגלל שיש מועצת חכמים, חכם שלום אמר שבמתכונת שהייתה אסור לשמוע את הרדיו הזה וכך עשיתי, כשהעלו אותי בניגוד לרצוני פשוט עשיתי מחאה וירדתי משידור, אם מועצת החכמים, חכם שלום, יתנו לנו הוראה אחרת – אנחנו נעשה רק מה שהם יגידו".

גם אריאל דרעי אומר שהוא מתייעץ כל דבר עם הרב בעדני?

"לשאול אפשר, השאלה אם הוא עושה את מה שהוא אומר. אני לא גולש בכלל באתרים, אני לא יודע איך עושים את זה, מתקשרים אלי ומעדכנים אותי, למי יש זמן לשמוע רדיו?"

אתה מאמין לחזרה בתשובה של יאיר לפיד?

"הוא צריך לעשות מעשים, אני מצפה ממנו שיעשה מעשים".

ומה יש לומר על יגאל גואטה עצמו: "כולם מדמיינים איזה דמיון על יגאל גואטה, ולבסוף הכל נדפק להם, ופתאום משהו לא מסתדר להם, הם מחפשים את הגואטה הקילר עם הדיבור שלו, לא מכירים את יגאל גואטה זה הכל".

גם בסוגיית הסמינרים יש לו דעה מוצקה: "בבני ברק יש רק 2 בנות שלא מסודרות שמתעקשות ללכת לסמינר אשכנזי, אני לא צריך להתאבד על ילדה שרוצה ללכת דווקא לסמינר אשכנזי, יש סמינרים ספרדים טובים, בבקשה תתכבדו, ברגע שנפסיק ללכת לסמינרים האשכנזיים – הם ירדפו אחרינו".

אתה בעד סנקציות על סמינרים שלא קיבלו בנות?

"חד משמעי".

למרות שהרב שטיינמן ור' חיים קנייבסקי הורו לא לשתף פעולה עם משרד החינוך?

"אני בעד שסמינר שלא קיבל בת ספרדייה בגלל שהיא ספרדיה, לא שצריך לעשות לו סנקציות אלא לסגור אותו. אני לא יודע מה הרב שטיינמן ורבי חיים קנייבסקי אמרו - ואני לא יודע מה אמרו להם כשהם אמרו, אין לי מושג אני לא מצוי בזה".

לפיד יהיה ראש ממשלה במדינת ישראל?

"יש לו בעיה קשה מאוד כי הוא מוגדר בגוש השמאל והגוש השמאלי לא מביא את הסחורה, לדעתי הוא לא יצליח להיות ראש ממשלה, אין לו גוש שיוביל אותו לשם".

ש"ס גם יכולה להיות שמאלנית...

"ש"ס לא שמאלנית, אתה יודע כל הזמן אומרים "ש"ס – אוסלו", הייתי אצל הרב מאיה לא מזמן, הוא אמר לי, אני לא יודע למה לא עולים לתקשורת ואומרים את האמת, באוסלו מלכתחילה נמנענו רק כי לא ידעו את כל הפרטים, הרב עובדיה קרא לרבין ושאל אותו מה הפרטים והוא אמר לו אני לא יודע באמת את כל הפרטים, אז הוא אמר לו כרגע אנחנו נמנעים ובהצבעה השנייה הצביעו נגד, ש"ס הצביעה נגד אוסלו, יש אנשים שנוח להם לעשות מזה הון פוליטי, לא דובים ולא יער, הציבור שלנו ציבור ימני וזה ידוע לכל העולם".

האם עלה על הפרק שאתה תשמש כשר בממשלת ישראל?

"לא היה ולא נברא".

לא הייתה מתיחות במשרד הדתות ואמרו אולי נחליף את גואטה באזולאי?

"לא, ממש לא, היו רק דיבורים של אנשים כמוך, סתם סכסוך עם הדובר, מה היה שם? שניה רגע דופקים בדלת... תקשיב, בפעם הראשונה שתתפוס אותי על שקר אני אתן לך מה שאתה רוצה. לא היה שום דיבור ושום ציוץ, בטח לא איתי".

בבחירות הבאות יגאל יהיה שר?

"יגאל יהיה איש שמשרת את השטח, שר השטח אם יש דבר כזה, התפקיד זה לא האישו והמטרה, הייתי רוצה להיות אדם שמשרת את הציבור, משהו חברתית, משהו שיוכל להגדיל יותר את עולם התורה הספרדי, ולראות שהם חיים ברווח ולא בצמצום".

נפגעת שדימו אותך לאורן חזן, שאמרו ש'הנה בא אורן חזן החרדי'?

"תקשיב, עוד לא נולד איש תקשורת שיכול לפגוע בי, אבל - כמו שלא מצאתם דימוי ליגאל גואטה הקילר, פתאום אתם מוצאים יגאל גואטה שיוצא ב7 בבוקר מהבית ועובד ויושב בועדות ולא מפספס ושוקד ועונה לטלפונים של אנשים והרי כבר בדקו אותנו אלף פעמים. בסך הכל מישהו ניסה לעשות דה לגיטימציה והוא לא הצליח".

לאיזה קולגה בכנסת תרצה לפרגן?

"אילן גילאון ממר"צ, בחור שבכל דבר שאני מדבר איתו על נושא של עזרה לחלשים, הבחור קופץ, נכון שאנחנו לא מסכימים בהכל ואנחנו חלוקים, אבל כשאני רואה את העבודה היומימית איתו – הבן אדם אש לכל מה שקשור לעזרה לחלשים, ואני אומר לך, שבשיחות שיש לי איתו, יש ביננו הרבה יותר משותף מאשר מפריד. ב70 אחוז מהיום אנחנו מתעסקים בעזרה לחלש".

תפרגן למישהו מהמפלגות החרדיות...

"כולם עובדים, גפני, מקלב וליצמן, אבל עזוב את זה שביום שהייתה לנו את התאונה – מרגע שהגענו לבית החולים עד שאורתופד ראה את הבת שלי לקח 4 שעות, אני הולך לדבר על זה עם ליצמן, אמרו שמקצרים תורים במיון, באנו מתאונה, התקשרתי לעוזר שלו ואמרתי לו, "בבצ'יק, שתדע לך, שזה קטסטרופה מה שקורה במיון בתל השומר", במציאות יש עוד עבודה רבה בכל מה שקשור לקיצור תורים במיון, לא יכול להיות שבן אדם בא עם אמבולנס מתאונת דרכים, ועד הרגע שאורתופד רואה אותה זה 4 שעות, לך תדע איזה נזק יקרה לו באמצע, היה אורתופד אחד שמטפל בכולם".

ומה יש לו לומר על כחלון? "הייתה לי שיחה עם שר האוצר בערב ראש השנה, אני מאוד אוהב אותו הוא אדם יקר ואיש טוב, הוא משתדל מאוד ויש לו כלשונו את כל הארגז כלים, יש לו הכל ועדיין זה לא מצליח, למה? כי צריך גם סייעתא דשמיא, כרגע אין לכחלון סייעתא דשמיא".
גואטה קציצות קול ברמה אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד