י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ביאליסטוצקי: "לא הפצתי פשקווילים בערד"

ראש העיר ערד עו"ד ניסן בן חמו התלונן במשטרה נגד איש גור הרב ביאליסטוצקי, בטענה שהפיץ נגדו פשקווילים

ביאליסטוצקי: "לא הפצתי פשקווילים בערד"

מאבק חרדי VS חילוני: ראש העיר ערד, עו"ד ניסן בן חמו, הגיש אתמול (א') תלונה במשטרה נגד הרב צבי ביאליסטוצקי בגין הסתה ואיומים.

העיר ערד יודעת כבר שנים מאבקים בנושאי דת, בין תושבי העיר החילונים לבין הקהילה החרדית בעיר. התלונה שהוגשה כוללת מגוון פשקווילים אותם הפיץ על פי החשד הרב ביאליסטוצקי, בהם מכונה ראש העיר עוכר ישראל, שונא ישראל, עמלק ועוד. התלונה כוללת גם ביקור בית לילי של חסיד בבית ראש העיר כדי להפחיד אותו ואת אשתו ובנותיו, וכן הסתובבויות של חסידים ברכבים ליד ביתו תוך כדי צילום ביתו של ראש העיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי באחת ההקלטות שהועברו לידי המשטרה, נשמע לכאורה הרב ביאליסטוצקי בהודעה פנימית לציבור "אחי וערי, גדול שונאי ישראל יאיר לפיד, ממפלגתו של ראש העיר, מגיע עם קבוצת עיתונאים ויפגש עם שונא ישראל בן חמו, בנושא השלטים. גדול שונאי ישראל שרוצה לכפות עלינו ללמוד 'ליבה' ודואג לחינוך החילוני, מפריע לו שאנחנו רוצים להשפיע שאנשים יניחו תפילין, יתקעו בשופר, ישבו בסוכה ויטלו ארבעה המינים. הקהל מתבקש לא לשתף איתם פעולה, לא לענות ולא להשיב".

ראש הישיבה הרב ביאליסטוצקי אומר הבוקר ל'בחדרי חרדים' כי דבר התלונה נודע לו מעיתונאים. לעניין התלונה עצמה הוא אומר: "אני לא מוציא פשקווילים אנונימיים, כל מה שיש לי לכתוב, אני מפרסם עם שמי המלא". בנוסף הוא אומר, "כל מה שאני כותב, הוא אמת. מדובר באדם שהוציא צווי הריסה לסוכות, צווי הריסה לעמודי עירוב. הוא מתנכל לציבור החרדי. איך יתכן שראש עיר אומר שבית כנסת זה סכנה לציבור? כבר שנתיים של-70 ילדות אין גן מסודר. מדובר בראש עיר שבית המשפט האשים אותו בביזיון בית המשפט".

"ראש העיר גוזל ועושק מאיתנו תקציבי חינוך, תרבות ועוד, הוא מכריז שאינו רוצה חרדים בערד, דבר שלא היה עושה לרוסים, לסודנים ולבדואים. הגשתי תלונה ליועמ"ש באפריל על פשעים ודברים נוספים שביצע ראש העיר, ואשמח להתדיין איתו בבית המשפט ולטעון את הטענה 'אמת דיברתי'".

על פי הדיווח במקומון 'הצבי', בליל שבת האחרון, הגיעו קבוצת אזרחים לבית הכנסת האשכנזי המרכזי על מנת להתפלל יחד עם חסידי גור. על פי אחד התושבים, "מכיוון שחסידי גור טוענים שאין עזרת נשים בבית הכנסת (למרות שיש ותמיד הייתה), הוגשה תלונה על ידי חסידות גור על הפרעה". על פי הדיווח בעיתון, ארבע נשים זומנו לחקירה וכ-100 תושבים הגיעו לתחנת המשטרה בערד לתמוך בה. אחת הנחקרות קיבלה מהמשטרה צו הרחקה מבית הכנסת.

ממשטרת נגב נמסר אתמול (א') כי המשטרה פתחה בחקירה בעקבות דיווח שהתקבל אודות מספר אנשים שהגיעו לבית כנסת בערד ביום שישי האחרון והפריעו למהלך התפילה. אחת מהן זומנה לחקירה במשטרה.

לפני כשבוע, רוססו בספריי כתובת גרפיטי "חזיר" נגד קהילת גור בעיר. כפי שצויין בתחילת הכתבה, מדובר במאבק ארוך שנים, כאשר הקהילה החרדית דורשת לנהל את חייה על פי אמונתה ומהעבר השני הדבר לצנינים בעיני התושבים החילונים.



















ביאליסטוצקי ערד סכסוך ראש העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד