י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הקרב יצא לדרך, והעסקנים מתלבטים: מי ישחרר את האסירים החרדים?

היום יצאו עשרות מיליוני אזרחי ארצות הברית לממש את זכותם ולהצביע לאחד משני המועמדים שהגיעו לקו הסיום: הילרי קלינטון ודונלד טראמפ • הסיכויים לטובתה של הילרי, אך הכל עדיין פתוח • 'בחדרי חרדים' עם השיקול החרדי

הקרב יצא לדרך, והעסקנים מתלבטים: מי ישחרר את האסירים החרדים?

מערכת הבחירות בארצות הברית יצאה לדרך: אזרחי ארצות הברית יצאו היום (ג') להצביע לנשיאות ארה"ב, וייבחרו בין המועמד הרפובליקני דונאלד טראמפ ובין המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

הסקרים שמתפרסמים הבוקר מצביעים על יתרון ברור לקלינטון. בסקר רויטרס, שניתח את מגמות ההצבעה בארה"ב, עולה כי 90 אחוז מהסיכויים שקלינטון לקחת - אך גם הסקרים המחמיאים פחות מעניקים לה בין 60 ל-70 אחוזי הצלחה (הסקרים הללו מודדים את סיכויה, ולא את אחוזי התמיכה בה, שייתכן ויוכרעו על חודו של קול). עם זאת, המירוץ עדיין פתוח ושינוי בדפוסי ההצבעה של כמה מדינות מתנדנדות יכול להפוך את הקערה על פיה.

עסקני "פדיון שבויים" בארה"ב העוסקים בעניין שחרורם של האסירים ר' שלום נח רובשקין ור' מרדכי יצחק סמט - חסידי סאטמר ותולדות אברהם יצחק, מנצלים את תקופת טרום הבחירות לטובת שני האסירים החרדיים הנמקים בכלא כבר שנים, ואשר נשפטו ל-27 שנות מאסר.

ר' יחיאל אלתר טאוב, מראשי הקמפיין לטובת שיחרורו של מרדכי יצחק סמט, יצא השבוע בקריאה לציבור לשגר ללישכת הנשיא אובמה מכתבים בהם הם מבקשים ממנו להעניק חנינה לסמט. לדברי טאוב, הפולטיקאים מחזרים אחרי כל קול, וניתן לנצל את ערב הבחירות לבקשה של שחרורו או מתן חנינה לסמט ולרובשקין.

סמט נמק בכלא האמריקני מזה 17 שנה, כל הניסיונות להביא לשחרורו המוקדם לא צלחו. לאחרונה התירו השלטונות לסמט להכניס לתוך הכלא מקווה כשר שנבנה במיוחד עבורו, ובתנאי בית הכלא. סמט מרצה את עונשו בכלא אולדסוויל.

אמירה מעניינת מספק גורם העוסק ב"פדיון שבויים". הוא מתייחס לשמועה כי מקורבי טראמפ העבירו לחסידות חב"ד מסר לפיו תמורת תמיכה בו, ישקול טראמפ להעניק חנינה לאסיר ר' שלום נח רובשקין שנשפט אף הוא ל-27 שנה. על אף שהסיכויים לסיכום ואמירה שכזו אינם גבוהים, שכן מדובר בסיכום בעייתי ואפילו פלילי, בחב"ד לקחו ברצינות את דבר השמועה בשם מקורבי טראמפ, ובתי חב"ד ברחבי ארה"ב יצאו מגדרם לתמוך בטראמפ.

לפני שבועיים אירח בית חב"ד בפלורידה בראשות בכיר השלוחים את איוונקה, בתו היהודייה של טראמפ. טראמפ הצעירה אף הופיעה לפני קהל אוהדי חב"ד בתוך אולם בית הכנסת. השבוע אף פורסם ב'בחדרי חרדים' תיעוד של איוונקה טראמפ, לצידו של בעלה, בצאתם מה"אוהל" על הציון של האדמו"ר מחב"ד ברובע קווינס. בנוסף, בתי חב"ד בכל המדינות המתנדנדות אירחו קמפיינים לטובת הרפובליקנים.

ביום שישי האחרון העניק הנשיא אובמה חנינה ל-77 אסירים. ר' יחיאל אלתר טאוב אומר כי הנשיא המסיים את כהונתו יכול לחון אסירים, וכי הנשיא אובמה יכול לחון אסירים עד ה-20 לינואר, יום שישי פרשת שמות. הוא קורא לציבור להפציץ את לישכתו של אובמה במכתבים ולבקש חנינה. "יש לנו כבר סנאטורים שפועלים עכשו בענינו של סמט, אבל אנחנו צריכים את הגיבוי של הציבור, שהפוליטיקאים והנשיא אובמה יראו שמדובר בבן אדם חשוב, ולא סתם איזה אסיר" אומר טאוב.
רובשקין בחירות ארהב קלינטון וטראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד