ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ארה"ב: גלי אנטישמיות בעקבות בחירת טראמפ

ניאו נאצים הפיצו פלאיירים במונטנה וצלבי קרס צוירו במנהטן • גם באירופה - גל של מעשי אנטישמיות

אנטישמיות בארה"ב. צילום ארכיון: לייקווד סקופ
אנטישמיות בארה"ב. צילום ארכיון: לייקווד סקופ

גבאי בית הכנסת בעיירה מיסולה שבמונטנה דורשים מהמשטרה המקומית לשדרג את האבטחה סביב בית הכנסת - זאת בשל שני אירועים אנטישמיים שאירעו מיד לאחר בחירתו של טראמפ.

מתברר שיומיים לאחר הבחירות, גילו מתפללי בית הכנסת פלאיירים שפוזרו בשטח בית הכנסת ובשכונות מגוריהם של יהודים, ועליהם נכתב ש"היהודים שולטים במדיה". ארגון לשמירת זכויות אדם אמר לעיתון המקומי כי הפלאיירים החלו להופיע 24 שעות לאחר בחירתו של טראמפ, ונטען בהם שבאמצעות המדיה היהודים עושים שטיפת מוח לאנשים וכתוצאה מכך אנשים בוחרים פוליטיקאים מושחתים. בנוסף, הפלאייר מבקש מהאנשים לתרום סכום של 5 דולר עבור ארגון נאצי אמריקני והוא מאשים כי מטרתם של היהודים היא "להרוס אותנו ואת המשפחות שלנו לאט לאט באמצעות הרעל שהם מפיצים".

מסתבר שהתופעה האנטישמית חזרה על עצמה גם בניו יורק: בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, בה שוכן מרכז חב"ד העולמית, גילו התושבים צלב קרס מרוסס על המדרכה. צלב הקרס צוייר בפינת רחוב מונטגומרי וברוקלין, רחובות המאוכלסים בציבור חרדי.

בנוסף, צלבי קרס צויירו הלילה במקומות שונים במנהטן, וגם מעבר לים בשכונת סטמפורד היל שבלונדון, שם צויירו צלבי קרס על מכוניות.

אנטישמיות נרשמה גם בספרד, בה הושחת בית עלמין יהודי בעיר פלסנסיה שבמערב המדינה. עובדי עיריית פלסנסיה שהגיעו למקום כמידי שבוע לערוך ניקיון במתחם בית העלמין היהודי בעיר, גילו ונדליזם ונזק חמור. על פי הדיווח בכלי התקשורת המקומיים, פועלי הניקיון גילו כי העמודים התוחמים את מתחם בית העלמין נעקרו מהקרקע וכך גם חלק מהשילוט במקום. העירייה עסוקה כרגע בהשבת המצב לקדמותו.

עסקנים יהודיים טוענים כי גילויי השנאה הם ככל הנראה בעקבות תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית שהתקיימו בשבוע שעבר, וגררו הפגנות אלימות בערים ברחבי ארה"ב, הפגנות שנמשכות זה היום הרביעי ברציפות, בהן קוראים המפגינים להחליף את הנשיא הנבחר.
אנטישמיות דונלד טראמפ בחירות ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד