י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הבת היהודיה של טראמפ: "אני אם לשלושה. לא אנהל את הבית הלבן"

איוונקה טראמפ הסבירה אתמול כי לא תוכל לנהל בפועל את הבית הלבן בתפקיד רשמי, אך תמשיך לתמוך באביה - בעיקר בנושאים החשובים לה, כמו שוויון בשכר וזכויות נשים • ילדיו האחרים של טראמפ צפויים להתמקד בניהול העסקים של האב

הבית הלבן. צילום: רויטרס
הבית הלבן. צילום: רויטרס

בתו הבכורה והגיורת של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ, איוונקה, הכחישה את השמועות העיקשות הטוענות שהיא תשמש כמנהלת הבית הלבן של אביה.

בראיון לתוכנית הפופולארית של רשת CBS - 'שישים דקות', שהעניקה אתמול בלילה, אמרה איוונקה בת ה-35, כי כאשת משפחה ואם לשלושה, לא תוכל להחזיק משרה ניהולית שכזו, מה שכן, היא תעזור ככל יכולתה ותתמוך באביה, בעיקר בנושאים מסוימים בהם תמכה לאורך הקמפיין.

"אני הולכת להישאר הבת התומכת שלו", אמרה איוונקה. "לאורך הקמפיין חזרתי ואמרתי שאני נלהבת מאוד בנושאים מסוימים, ועליהם אני רוצה להילחם". מדובר בעיקר בסוגיות של שוויון בשכר, טיפול בילדים, חינוך וזכויות נשים.

כזכור, איוונקה התגיירה באופן אורתודוקסי והתחתנה עם בעלה איש העסקים היהודי ג'ארד קושנר בשנת 2009. הזוג, יחד עם שני אחיה לבית טראמפ, מהווים חלק מקבוצה של נאמני ויועצי הצוות של אבי המשפחה ונשיא ארה"ב, ואחראים על צוות המעבר שיכונן את יסודות הכהונה של טראמפ החל מ-20 לינואר 2017.

בעבר, כאשר נשאל טראמפ במהלך ראיון, האם ילדיו ישאו תפקידים בממשל של אביהם, הסיט טראמפ את נושא השיחה לכיוון אימפריית הנדל"ן שלו. עם זאת, בנו השלישי של הנשיא הנבחר, אריק, חזר ואישר כי הוא, יחד עם שני אחיו הגדולים, יהיו אחראים לתפעולה היומיומי של החברה של אביהם המיליארדר, בזמן שהאחרון יכהן בתפקיד הנשיא. "אנחנו נהיה בניו-יורק ונדאג לעסק". אמר בעליזות, "אני חושב שאנחנו נהנה מאד לעשות זאת", ציין.

מומחה בתחום האתיקה הממשלתית ציין, כי הענקת השליטה בעסקיו של דונלד טראמפ לילדיו היא טבעית. "הייתי עושה כמעט אותו דבר כדי למנוע פוטנציאל ניגודי אינטרסים, כיוון שבדרך כלל יש ניגודים בין אינטרס אישי של אחד לבין האינטרס של בני המשפחה הקרובה שלו".

חלק מהגבלות החוק אינן חלות על הנשיא מתוקף היותו האזרח מספר אחד, ברם, רוב דיירי הבית הלבן בעשורים האחרונים מסרו בהתנדבות את נכסיהם לניהול בנאמנות עיוורת כדי למנוע לזות שפתיים על טובות הנאה אפשריות.

בדרך כלל, נאמנות עיוורת כרוכה במסירת הנכסים למנהל פיננסי עצמאי בלי קשר מוקדם לבעלים. בנוסף, רעיון ה"נאמנות עיוורת" מושתת על כך שהבעלים כבר אינו יודע אילו נכסים מכר או קנה. למשל, מישהו עם אחזקות במניות, לא תהיה לו שום דרך לדעת מה פעל הנאמן עם נכסיו. אך
היקף עסקיו של דונלד טראמפ כולל תחומי עניין במאות חברות בעירבון מוגבל, רבות מהם בחו"ל, כמו גם נכסי נדל"ן רבים מקומיים וזרים. ברור, שבהיקף נכסים כה גדול ורב תחומים, גם הנאמננות העיוורת, אינה יכולה להיות עד כדי כך עיוורת.
איוונקה טראמפ דונלד טראמפ ג'ראד קושנר הבית הלבן עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד