י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חשיפה: מערכת הביטחון הקצתה 90 מיליון שקל לפינוי עמונה

חשיפת 'בחדרי' • לאחר החלטת בג"ץ שלא לדחות את מועד פינוי עמונה, במשרד הביטחון כבר נערכים לפינוי והקצו 90 מיליון שקל לנושא • גורמים ב'בית היהודי' ל'בחדרי': "עמונה מטרה משנית" • בכיר בליכוד: "את עמונה הפסדנו" • ומה יעשו החרדים?

התנגשות בין כוחות הביטחון למתנחלים בעמונה ב-06' (יוסי זמיר, פלאש 90)
התנגשות בין כוחות הביטחון למתנחלים בעמונה ב-06' (יוסי זמיר, פלאש 90)

פרסום ראשון: בעקבות החלטת בג"ץ היום (שני) שלא לדחות את מועד פינוי היישוב עמונה שבבנימין, שנקבע לחג החנוכה הקרב ובא, במשרד הביטחון כבר נערכים באופן אופרטיבי לפינוי ולבניית יישוב חדש שאליו יועברו המפונים. ל"בחדרי חרדים" נודע כי במערכת הביטחון הקצו כ-90 מיליון שקל לנושא.

בתוך כך, על רקע הסערה סביב "חוק ההסדרה" והניסיון להביא לפתרון בנושא, גורמים ב"בית היהודי" אומרים ל"בחדרי חרדים" כי "בתמורה לאישור חוק ההסדרה המפלגה תהיה מוכנה לוותר על הסעיף הדורש להחיל את החוק רטרואקטיבית" – מה שיגרום לכך שעמונה תפונה.

"המטרה המרכזית שלנו היא ההתיישבות כולה" אומרים הגורמים, "עמונה היא המטרה המשנית. אם הקרבת עמונה תציל את כל ההתיישבות - זה שווה". לדבריהם, "יכול להיות שאם ניתן לבג"ץ את עמונה - הוא בתמורה יקבל את חוק ההסדרה".

דברים דומים אמר הערב גורם בכיר בליכוד ל"בחדרי חרדים". לדבריו, "את עמונה כבר הפסדנו, היא תפונה, חוק ההסדרה לא ימנע את הפינוי, אבל הוא יציל את שאר היישובים שעומדים בסכנת פינוי".

ובמפלגות החרדיות. בעוד שחברי הכנסת של 'אגודת ישראל' בעד תמיכה בחוק ההסדרה, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ממשיך לאיים שלא להצביע ביום רביעי בהצבעה הטרומית. לגפני אין ענין נגד ההתיישבות היהודית אבל הוא בהחלט מלא וגדוש נגד 'הבית היהודי'.

לדבריו, בידיו רשימה ארוכה ומסודרת של נושאים, חוקים ותקציבים, שהבית היהודי חסם ל'יהדות התורה'. כעת גפני מצהיר כי הוא יכנס לביתם של גדולי ישראל לשאול את דעתם וההערכות ב'יהדות התורה' הן שאם הצבעת המפלגה תהווה לשון מאזנים הרי ש"לא נגרום לפינוי יהודיים מבתיהם". במידה והחוק לא יפול על קולות 'יהדות התורה' – הרי שיהיה חופש הצבעה בנושא.

בתוך כך, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, אליזבת' טרודו, הצהירה הערב כי "וושינגטון מודאגת מאוד מקידום של חקיקה שתאפשר הכשרה של מאחזים בלתי חוקיים הממוקמים על אדמות פלסטיניות פרטיות. המדיניות של ארה"ב בנושא ההתנחלויות ברורה: הן הרסניות למאמצי השלום" אמרה. לדבריה, "אנו יודעים שלחקיקה הזו יש צעדים נוספים בדרך לאישורה, ואני מקווים שהחוק לא יעבור".
עמונה משרד הביטחון חוק ההסדרה הבית היהודי משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד