י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"הנתונים מצביעים: גל פיגועים נוסף בפתח"

בשבועות האחרונים חלה עלייה במספר פיגועי האבנים בכבישי יהודה ושומרון ובפרט באזור גוש עציון והר חברון. לדברי המתיישבים, התגברות זריקות האבנים יכולה ללמד על התחדשות גל הפיגועים • כל הפרטים

(הדס פרוש, פלאש 90)
(הדס פרוש, פלאש 90)

בשבועיים האחרונים חלה עליה במספר פיגועי האבנים בכבישי יהודה ושומרון ובפרט באזור גוש עציון והר חברון. לדברי המתיישבים, התגברות זריקות האבנים יכולה ללמד על התחדשות גל הפיגועים. לדבריהם, "המציאות לימדה אותנו שלטרור יש אבולוציה, זה מתחיל באבנים ממשיך לסכינים ונגמר בירי בכבישים".

מחלקת הביטחון של המועצה האזורית הר חברון מנהלת מעקב קבוע אחר זריקות האבנים ובקבוקי התבערה על הכבישים ומהנתונים עולה כי לאחר תקופת רגיעה ישנה עליה ברורה בזריקות אבנים על הצירים.

אחת הנקודות בהן נרשמו ידויי אבנים כמעט מידי יום נמצאת בין קרית ארבע לכרמי צור במקום בו נהרגו אשר פלמר ויונתן בנו התינוק בשנת 2011. בחסות המבתרים התמקמו נערים ופגעו ברכבים חולפים בין השאר פגעו ברכבו של סגן עורך המשפחה אהרון גרנות, תושב קרית ארבע שבנו נפגע בפיגוע דקירה ובמקרה אחר נפגע תושב האזור שכבר נפצע בעבר באורח קשה מפיגוע ירי שהתרחש באזור.

אמש ניזק קשות רכבה של תושבת הר חברון סמוך לככר בית ענון שהיה סגור עד לא מכבר ונפתח לאחרונה בעקבות הרגיעה, אבן גדולה שהונחה על הכביש פגעה במכונית ולאחריה אבנים נוספות ששברו את השמשה האחורית של הרכב ורק בנס לא פגעו בנוסעות.

היום פרסם צה"ל שהצליח לתפוס חוליית זורקי אבנים על כביש 60 באזור חלחול והבוקר גם סגרו חיילים את היציאות והכניסות לכיכר בית ענון במקום שממנו יצאו פורעים לידויי אבנים.

כבישים נוספים בהם מורגשת זריקות האבנים הם במזרח גוש עציון באזור תקוע הערבית וכן סמוך למחנה הפליטים אל ערוב.

"בעקבות ההחמרה המדאיגה פניתי שבוע שעבר למפקדי חטיבת יהודה ועציון, שני מפקדים מעולים שעסוקים במסירות רבה בביטחוננו, ביקשתי שישימו דגש על מרחב הצירים" אמר בתגובה ראש המועצה יוחאי דמרי. "שמחתי לשמוע על תפיסתו של מח"ט יהודה לפיה יש לראות באבנים כפיגוע לכל דבר, וכך גם הנחייתו לכוחות שלא לחסוך מאמץ בהפסקת הזריקות ותפיסת הזורקים.

אנו מודים ומחזקים את ידיהם של חיילי ומפקדי צה"ל ועוקבים אחר הטיפול בבעיה. למדנו על בשרנו שאבן פוצעת וגם הורגת ואפילו אם זה 'רק' נזק שמשה או פח מתלווים לכך חרדות וצלקות לאורך זמן. ולכן אני פונה לשופטי בתי הדין הצבאיים להתגייס למאבק ולהחמיר את עונשם של מיידי האבנים ולראות בכך כניסיון לרצח".

















טרור האבנים גל הטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד