ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מי החביא את השלט של המזל"ט? פרשת המתנה לרוסים מסתבכת

דגם המסוק שהעניק אורי אריאל לראש ממשלת רוסיה נמסר לו ללא מערכת ההפעלה והשלט • ההערכות הן, כי אם הרוסים לא יקבלו את המערכות הנוספות עלולה לפרוץ תקרית דיפלומטית

השר אורי אריאל (יונתן זינדל, פלאש 90)
השר אורי אריאל (יונתן זינדל, פלאש 90)



"דגם המסוק שראש ממשלת רוסיה, דימיטרי מדבדב קיבל במתנה משר החקלאות, אורי אריאל, נמסר לו ללא מערכת ההפעלה והשלט". כך אמרו היום (ב') מקורבים לעובדי המכון. זאת, ככל הנראה, משום שעובדי המכון סירבו למסור אותם. לדבריהם, עלות מערכת ההפעלה מוערכת בעוד 100 אלף שקל, בנוסף לעלות המסוק המגיעה לכ-200 אלף שקל.

על פי מקורות נוספים, הרוסים כבר ביקשו מהמכון את מערכת ההפעלה והשלט. ממכון וולקני נמסר כי "אנו מנועים מלהתייחס לנושא". ממשרד החקלאות לא נמסרה לכך תגובה.

ההערכות הן, כי אם הרוסים אכן ביקשו ולא יקבלו את המערכות הנוספות, עלולה לקרות תקרית דיפלומטית, שתסכן את הסכם המסגרת החקלאי הגדול שנחתם בין המדינות השבוע. ההסכם עוסק בעיקר בשדרוג ענף החלב ברוסיה על ידי חברות ישראליות בהיקף ניסיוני של 1.3 מיליארד דולר בשלב ראשון, שעשוי להגיע ל-15 מיליארד דולר אם יורחב לכל רוסיה.

"סיפור הזוי לחלוטין", כך הגדירו מקורות ממשלתיים את האירוע שהתרחש אתמול במכון וולקני. במהלך ביקורו בתערוכה המציגה את מיטב הטכנולוגיות החקלאיות של המכון, הפגין ראש ממשלת רוסיה, דימיטרי מדבדב, עניין רב במסוק זעיר ללא טייס שנועד לצרכי השקיה חקלאית.

ל-TheMarker נמסר, כי שר החקלאות אורי אריאל שאל את מדבדב אם הוא רוצה את המסוק במתנה, ומדבדב השיב בחיוב. על פי המקורות, מנכ''ל משרד החקלאות נשאל על ידי אריאל והשיב כי ניתן להעביר את המתנה.

עוד נמסר, כי מיד לאחר הביקור התייצבו שני נציגים רוסים במכון וולקני והודיעו שהגיעו לקחת את המסוק. עובדי המכון מיהרו לצלצל למנכ"ל משרד החקלאות, ובעוד שהנציגים הרוסים ממתינים, נעשה בירור עם "הגורם המוסמך לעניין", ששמו לא נמסר ל-TheMarker. אותו גורם אישר את מסירת המסוק לקראת רילוקיישן למוסקבה.

קישורים:
'טראמפליישן': המונח החדש שמטלטל את שוק האג
אכזבה באוצר: פחות 10% דירות מושלמות ב-2016
טראמפ מפוצץ את הבועה? האג''ח הממשלתיות נופלות
אורי אריאל דמיטרי מדבדב מזלט מכון וולקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד