י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הלידה הסתבכה? הילד נולד עם בעיית בריאות? המדריך להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה

לידה שהסתבכה, עובר שנפטר ברחם, אי אבחון מצוקת עובר בזמן, נזק שנגרם כתוצאה משימוש רשלני בוואקום או בגלל זיהום ברחם שלא טופל כהלכה ובזמן. אלו רק חלק מהעילות להגשת תביעת רשלנות רפואית. עו"ד תומר לינר ממשרד ינובסקי-לינר המתמחה בתביעות ביטוח ורשלנות רפואית מגיש את הטיפים הנדרשים

(משה שי, פלאש 90)
(משה שי, פלאש 90)



לידה היא בדרך כלל תהליך משמח, אלא שבמקרים לא מעטים מסתבכת הלידה, ולא אחת מדובר ברשלנות רפואית. לא כולם מודעים לניואנסים השונים המבדילים בין סיבוך טבעי לכזה אשר מהווה רשלנות רפואית – המהווה בסיס לתביעת נזיקין.

רשלנות רפואית בלידה לא חייבת להיות פגיעה רפואית באם, אלא גם כזו שנגרמת ליילוד. לא מעטים הם המקרים שהיילוד יכול היה להיוולד כשהוא בריא ושלם, בחסדי שמיים, אולם בשל רשלנות הצוות הרפואי הופכת השמחה ליגון. כך קורה גם כאשר מצוקת היילוד אינה מאובחנת או מטופלת באיחור.

כאשר מבחינים במצוקה עוברית הרי שיש לטפל בה במהירות. במקרים רבים המצוקה אינה מאובחנת בזמן או מטופלת בהתמהמהות וכך עלולה להיגרם פגיעה קשה ליילוד, ובמקרים מסוימים אף למותו.
אחד הסיבוכים המוכרים הם בחילוץ לקוי של העובר. כך אירע גם לבני זוג שילדו את בנם בבית חולים ידוע במרכז הארץ, ואשר תובעים כיום באמצעות עו"ד תומר לינר את בית החולים על רשלנות רפואית.

בנם של התובעים נולד עם שבר בעצם הבריח, שברים בצלעות וחשד לנזק במרפק. כבר בלידתו לא הניע התובע את ידו השמאלית והגיח לעולם כשהוא סובל מכאבים קשים ביותר, טיפולים מכאיבים ובסופו של יום מנכות אורתופדית ונוירולוגית משמעותית בגין שיתוק של הגפה השמאלית.
הילד שכיום כבן 7, מתקשה בפעולות פשוטות בחיי היום יום, כגון הלבשה ומקלחת, הרמת משקל ומשחקי כדור.

בכתב התביעה שהוגש לאחרונה לבית המשפט השלום בכפר סבא מפרט עו"ד תומר לינר כי "הנתבעת התרשלה רשלנות חמורה בניהול מהלך הלידה, באיתור ה"נורות האדומות" שדלקו במהלך הלידה עוד הרבה קודם לה, קרי בפעם הראשונה שהגיעה התובעת למיון יולדות. הנתבעת התרשלה בריאיון התובעת באשר לנתונים מהותיים הקשורים למהלך ההיריון, התרשלה ולא ביצעה בדיקות הכרחיות כמו העמסת סוכר והערכת משקל מדויקת יותר, נוכח הסיכונים של לידת עובר גדול.

אם לא די היה בכל אלה, הרי שהנתבעת כלל לא ביקשה ומשכך גם לא קיבלה את הסכמתה מדעת של התובעת ללידה מכשירנית באמצעות ואקום, לנוכח הסיכונים הכרוכים בכך ובהינתן התוויות הנגד שהופיעו אצל היולדת ובמהלך הלידה. הנתבעת היא זו שהחליטה על ביצוע לידה מכשירנית, מבלי להסביר לתובעת את מהות הפעולה, את סיכוניה הרבים בכלל ובנתוני התובעת והלידה בפרט". עוד נטען בכתב התביעה כי "לו הייתה הנתבעת מסיימת את הלידה בניתוח קיסרי, היה התובע מגיח לאוויר העולם ללא כל פגם ומום".

יחד עם זאת, עו"ד לינר מדגיש כי לא כל סיבוך הינו תוצאה של רשלנות, אולם כאשר יש חשש לרשלנות הרי שכדאי להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית ובמקרה הצורך להגיש תביעה לקבלת פיצוי מאת חברת הביטוח שביטחה את המוסד הרפואי שגרם לרשלנות ולנזק.
עו"ד לינר מבהיר כי כאשר מוגשת תביעת רשלנות רפואית, צריך התובע להוכיח כי הייתה רשלנות, וכי יש נזק וכמובן את קיומו של הקשר הסיבתי ביניהם. כך לדוגמה במקרה של התרשלות בלידה יידרש התובע להוכיח כי הצוות הרפואי התרשל במהלך הלידה או בסמוך לאחריה, כי נגרם לו נזק, וכי הנזק שנגרם לו נובע מהרשלנות הרפואית. "יש לתמוך את התביעה בחוות דעת רפואית של גניקולוג בכיר. מדובר במצב בעייתי שכן אותו מומחה נדרש להצביע על כשלים בתפקוד עמיתיו למקצוע. מסיבה זו רוב הרופאים מסרבים לשתף פעולה ולתת חוות דעת לניזוקים".

אחת הבעיות שמאפיינת הגשת תביעות מסוג זה, היא הקושי במציאת רופאים שיסכימו להעיד נגד חבריהם למקצוע, אולם עו"ד הבקיא ומיומן בטיפול בתביעות רשלנות רפואית, מכיר את המטרייה ויודע לרתום את הרופאים המתאימים בכל אחד מהתחומים.

כאשר נפסקים הפיצויים לנפגעי רשלנות רפואית הרי שניתן לדרוש פיצוי בגין נזק ממוני הכוללים הפסדי שכר עתידיים (גם אם מדובר בילוד שחלילה נפטר) ועלות טיפולים, כמו גם פיצוי בגין נזק בלתי ממוני.

בניגוד להתיישנות המקובלת בתום 7 שנים, הרי שתביעת בגין רשלנות בלידה ניתן להגיש עד היותו של היילוד כבן 25. במידה שהתביעה נוגעת להורים ולא ליילוד הרי שיש להגישה כמקובל עד לשבע שנים ממועד הלידה.



משרד ינובסקי – לינר מתמחים בייצוג בתביעות ביטוח לרבות ביטוח סיעודי, רשלנות רפואית ונזיקין ובעלי ניסיון רב בייצוג מבוטחים אשר נדחו על ידי חברות הביטוח, לרבות בביטוח סיעודי. עו"ד ינובסקי ולינר אף מנהלים את פורום זכויות רפואיות, ביטוח, נזיקין ורשלנות רפואית.


קישורים:
כך תזכו לגמלה חודשית במקרה סיעודי
אם צעירה לשלושה נפטרה מסרטן עקב רשלנות חמורה
חברת הביטוח הפקירה את האלמנה
לידה רשלנות רפואית ינוסבקי- לינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד