י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דקר חסיד חב"ד - וירצה 16.5 שנות מאסר

16.5 שנות מאסר ופיצוי של מאה אלף שקל נגזרו על מחבל מדאהרייה שדקר חסיד חב"ד בפתח תקווה ופצע אותו באורח קל

המחבל לאחר הפיגוע
המחבל לאחר הפיגוע

כשנה לאחר הפיגוע בו נדקר חסיד חב"ד סמוך לקניון הגדול ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, בית המשפט המחוזי בלוד גזר 16.5 שנות מאסר בפועל על המחבל תאמר ורידאת, ארבעה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של 100 אלף ש"ח לחסיד חב"ד שנפצע בפיגוע.


עד ראייה מדבר. צילום: עקיבא וייס

על פי עובדות כתב האישום בו הודה, ורידאת הרבה לשהות, לעבוד וללון במספרה בכפר קאסם, אף שלא היה בידיו היתר להיכנס ולשהות בישראל. בכ"ד תשרי (7.10.15) החליט המחבל ורידאת לגרום למותם של יהודים, ובמטרה להוציא את תכניתו אל הפועל הצטייד בסכין, הכניסה לכיס מכנסיו והחליט לבצע זממו במקום מרכזי בעיר פתח תקווה, שם העריך כי יימצא ריכוז יהודים רב אשר יהוו קורבנות פוטנציאליים לפיגוע.

בטרם יציאתו מכפר קאסם לעבר פתח תקווה, כתב והותיר ורידאת במספרה מכתב בשפה הערבית הממוען להוריו, אשר בכותרתו המלים "אקצא אתה לא לבד", שבו הצהיר בפניהם על הצורך להגן על מסגד אל אקצא ועל החלטתו להפוך לשהיד למען מטרה זו, וכן ביקש את מחילתם ונפרד מהם. בסוף המכתב צייר ורידאת צורת לב, ובתוכה רשם את המלים: "האקצא בלב שלנו".

בהמשך יצא ורידאת את המספרה, ועלה בכפר קאסם על אוטובוס לפתח תקווה. הוא התמקם בסמוך לתחנת אוטובוס מול קניון "עופר", תצפת על סביבתו ותר אחר קורבן יהודי מזדמן. בשלב מסוים הבחין בחסיד חב"ד כבן 25, ולאחר שהעריך כי הינו יהודי, החליט לגרום למותו. הוא שלף מכיס מכנסיו את הסכין, התגנב אל עבר גבו של היהודי, קרא "אללה אכבר" וכן "אל אקצא" ודקר אותו באמצעות הסכין בעוצמה.

הפצוע, החל להיאבק במחבל ובמהלך המאבק דקר את היהודי פעמים נוספות, עד שניתק להב הסכין מידית הסכין. בשלב מסוים החלו להיאסף במקום מספר עוברי אורח, ובחנו את אפשרותם להתקרב ולסייע ליהודי. בראותו אותם, פתח המחבל ורידאת בריצה לכיוון מזרח, וכמה מהם החלו לרוץ אחריו. לאחר מרדף קצר, הצליחו ללכוד את המחבל ולרתקו ארצה, עד שנעצר על ידי שוטרים שהוזעקו למקום.

"במהלך גל פיגועי הדקירות ביצע ורידאת פיגוע דקירה בפתח תקווה, מתוך רצון לפגוע ביהודים באשר הם יהודים" אמר עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז. "מעשיו בוצעו באלימות חמורה ובאכזריות, תוך שימוש בנשק קר וממניע לאומני גזעני, ואך בשל מאבקו הנחוש של המתלונן בו והתערבות עוברי אורח, לא הובילו מעשיו לפגיעה בנפש. בית המשפט קיבל היום את עמדת הפרקליטות וקבע כי מעשיו ראויים לעונש מאסר ממושך ומרתיע, לצד פיצוי משמעותי למתלונן, וזאת חרף עברו הנקי של הנאשם וגילו הצעיר. בהתאם לכך גזר ביהמ"ש את דינו ל 16.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 100,000 ש"ח למתלונן".











פיגוע דקירה מחבל פתח תקווה חסיד חבד מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד