י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

טראמפ: "יכולתי לנצח את קלינטון גם במספר הקולות"

הנשיא הנבחר התייחס לכך שיריבתו השיגה בפועל יותר קולות ממנו, וטען לזיופי בחירות חמורים בשלוש מדינות

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ, ממשיך היום (ב) לתקוף את יריבתו הפוליטית הילרי קלינטון, ומאשים שבמהלך הבחירות הייתה "הונאת בחירות חמורה בוירג'יניה, ניו המפשייר וקליפורניה – אז למה התקשורת לא מדווחת על זה? הטיה חמורה – בעיה גדולה", לדבריו, "הייתי מנצח אותה גם במספר הקולות אם לא היו מחשיבים מיליונים שהצביעו באופן לא חוקי, בשלוש מדינות שבהן ניצחה קלינטון התוצאות זויפו".

טראמפ לא הביא הוכחות חותכות לטענתו שהבחירות זויפו, ובהמשך כתב: "היה לי הרבה יותר קל לנצח במספר הקולות מאשר במספר האלקטורים אם הייתי עורך את הקמפיין רק ב-3 או 4 מדינות במקום ה-15 שביקרתי בהן".

יועצת התקשורת של טראמפ, קליאן קונווי (Kellyanne Conway) אמרה היום לעיתון הגרדיאן כי תוצאות הספירה החוזרת לא ישנו את העובדה שטראמפ ניצח והוא יהיה נשיא ארצות הברית, וכי קלינטון ושטיין הם חבורת בכיינים ולוזרים. "במהלך הקמפיין נשאלתי מאות פעמים באם טראמפ יקבל את תוצאות הבחירות במקרה ויפסיד בבחירות, כולם אז טענו שמדובר במדינה דמוקרטית ושהוא חייב לקבל את תוצאות הבחירות, תהיינה אשר תהיינה, ועכשיו הגב' קלינטון טוענת שהיא לא מוכנה לקבל את תוצאות הבחירות", סיכמה.

המאבק בין טראמפ לקלינטון התחדש השבוע על רקע תמיכתה של קלינטון במועמדת מפלגת הירוקים שדורשת לערוך ספירת קולות מחודשת בפנסילבניה ובמישיגן. מאז הודעת התמיכה שפרסם מטה קלינטון, פרסם הנשיא הנבחר בטוויטר מטר של תגובות נזעמות. "זה מזעזע, זה לא איך שמדינה דמוקרטית עובדת, במשך 240 שנה היו לנו בחירות חופשיות והוגנות, והסכמנו עם התוצאות שהתקבלו גם אם הם לא היו לרוחנו, וזה מה שאנחנו מצפים מראש מפלגה שהיא אחת משתי המפלגות הגדולות", טען.

ג'יל שטיין, נציגת מפלגת הירוקים, אמרה בתגובה כי בוויסקונסין אישרה ועדת הבחירות את בקשתה לספירה חוזרת, כמו גם בפנסילבניה ובמישיגן. "אנשי שלטון פרופסורים ואלפי אמריקנים נותנים לי גיבוי מלא ותורמים כספים למימון הוצאות הספירה החוזרת, זה מוכיח שהעם האמריקני רוצה לדעת שהבחירות היו הוגנות ולא הייתה כאן תרמית", הבהירה. אלכס פאדילה, מזכיר המדינה של קליפורניה, העביר ביקורת על דבריו של טראמפ ואמר כי אין זה מקובל שנשיא ידבר בצורה כזו.

יצויין כי הספירה במספר מדינות מאוכלסות במיוחד בארה"ב, כמו קליפורניה, עדיין נמשכת. קלינטון מובילה על טראמפ ביותר מ-2 מיליון קולות, וצפויה להגדיל את הפער ליותר מ-2.5 מיליון קולות. טראמפ ניצח בוויסקונסין ובפנסילבניה ומוביל בפער של 11 אלף קולות במישיגן, המדינה האחרונה שעדיין לא אישרה את תוצאות הבחירות לנשיאות ושבה הוא צפוי לנצח ולקבל 16 אלקטורים. טראמפ קיבל עד כה 290 אלקטורים (לניצחון דרושים 270), קלינטון 232 בלבד.
דונלד טראמפ אלקטורים ספירת קולות הילארי קלינטון נשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד