י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בכבאות מסכמים: 1,770 מוקדי אש - 24 חשודים כהצתה

בכבאות והצלה מסכמים שבוע עמוס במיוחד: 1773 שריפות מהם 39 גדולים. בלפחות 25 מהם מחקר חשד להצתה. כ-900 כבאים פעלו בכל משמרת וגוייסו 450 כבאים במילואים • כל המספרים

(רויטרס)
(רויטרס)

בכבאות והצלה מסכמים שבוע עמוס במיוחד: 1773 שריפות מהם 39 גדולים, לפחות 24 מהם נגרמו כתוצאה מהצתה - חקירת שאר האירועים הגדולים והאחרים טרם הסתיימה. כ-900 כבאים פעלו בכל משמרת וגוייסו 450 כבאים במילואים

בתום הערכת מצב שהסתיימה לפני מספר דקות בנציבות כבאות והצלה הורה ממלא מקום הנציב טפסר בכיר שמעון בן נר, כי החל ממחר בבוקר (ג') יחזור כל מערך הכבאות לעבודה במתכונת רגילה ויסתיים שחרור חיילי המילואים. מחר יחל גם שחרור הדרגתי של כוחות הסיוע.

על פי הנתונים שמפרסמים בכבאות עולה כי מיום 18/11 עד 26/11 טיפלו לוחמי האש ב-1,773 שריפות בשטחים פתוחים מתוכם 39 גדולים (עשרה צוותי כיבוי ויותר).

בלפחות 25 שריפות נחקר חשד להצתה. כמו כן החל מיום רביעי שעבר החל גל של הצתות באזור יהודה והשומרון, קו התפר ובסמוך לישובים יהודיים בגליל ובשרון.

מדי יום פעלו במשמרת כ-900 לוחמי אש. ביום חמישי שעבר, עם קבלת הדיווחים על השריפות בחיפה הוכרז גיוס כללי ומספר הלוחמים בשטח ובתחנות הגיע ל-1,616. בנוסף גויסו 450 כבאים במילואים מפיקוד העורף. בשיא האירועים פעלו בכל הארץ 375 רכבי כיבוי.

לצד פעולות הכיבוי והצלת חיי אדם משטרת ישראל שמה את ידה על עשרות חשודים שנעצרו ונלקחו לחקירה בחשד להצתת חלק מהשרפות. הוקם צוות חקירה ארצי שריכז ותיכלל את הפעילות במישור החקירתי. בימים הקרובים משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי לאתר, לחקור ולמצות את הדין עם האחראים לאותן הצתות. בנוסף, ביצעה המשטרה פעולות מניעה שהביאו למעצר חשודים. חלק מהחשודים, שוחררו על ידי בית המשפט מאחר ולא היו די ראיות והחשדות נגד העצורים לא הרשימו את השופטים.
גל השריפות הצתה לוחמי האש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד