י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מאבק ספיר. מקלב על חשיפת 'בחדרי': "שערוריה. למה לחשוף חיילים למסגדים"

מאבק ספיר. יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה בראיון ל'בחדרי חרדים' על מאבקם של רבני הרובע היהודי ברכישת מבנה בעיר העתיקה עבור חיל חינוך • "מצפה מסגן שר הביטחון אלי בן דהן, שהגיע לתפקיד בשביל למנוע את הדברים האלה, שיפעל נגד היוזמה"

מקלב. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
מקלב. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

מאבק ספיר. חשיפת "בחדרי חרדים" ממשיכה לחולל סערה: לאחר שרבני העיר העתיקה, הרב אביגדור נבנצל והרב אליהו מדינה, פרסמו מכתב חריף נגד כוונת משרד הביטחון לרכוש מבנה במרכז העיר העתיקה במטרה לאכלס בו חיילים וחיילות מחיל חינוך, כאשר לטענת הרבנים – הדבר יגרום לפריצות חמורה ולאביזרייהו דעבודה זרה. כעת, מצטרף גם ח"כ אורי מקלב למתקפה, בראיון ל"בחדרי חרדים" בו הוא טוען כי משרד הביטחון פועל באופן בעייתי גם מבחינה חוקית.

"אין ספק שהחשיפה שלכם היא שערורייתית מכל בחינה", אומר מקלב ל"בחדרי חרדים", "הן מבחינת הצבא והן מבחינת חיל חינוך - מכמה היבטים, ההיבט הראשון - התהליך, מדובר בקניית נכס שלפי כל קנה מידה הוא מעל השווי שלו, מדובר בקניית נכס בחריגה של 10 מיליון שקלים מהשווי", מאשים מקלב, "בכל התהליך אין שקיפות, אנשי מקצוע בדקו מול משקיעים פרטים והם יודעים בדיוק את השווי שלו".



לדבריו של חה"כ מקלב, "אנחנו רואים תהליך שבו משרד הביטחון עושה ככל העולה על רוחו, אנחנו בכנסת נחשפים לא פעם לתקציבים מאוד מאוד שמנים ואנשי האוצר טוענים שזה סוג ההתנהלות של משרד הביטחון, ובמקרה שלנו אנחנו רואים את זה בחוש, כי מדובר בנכס נדל"ני שאנשי מקצוע יודעים איך לבדוק אותו ואיך לשום אותו ומנגד - אנשים שחשבו על קניית הנכס בגלל המיקום לא היו משלמים כאלה מחירים עליו, אבל משרד הביטחון משלם כל מחיר לקניית הנכס הזה".

מעבר להתנהלות הבעייתית, מקלב מבקש להתייחס למטרות הבעייתיות של המבנה, באם אכן משרד הביטחון ירכוש אותו, "כשמדברים על התוכן במקום הזה, הכוונה להביא לשם חיילים וחיילות שהם יחשפו לטענתם לסיורים ולימודים לכל 3 הדתות. האם צבא במדינת ישראל שהיא מדינה יהודית ודמוקרטית כמו שהם מכריזים עליה, צריך ללמד ולחשוף את שאר הדתות? לבקר בכנסיות ומסגדים?"

"כמדינה יהודית יש הרבה מה ללמוד ויש עדיין חסר וידע בסיסי ועל זה פחות שמים דגש, למרות זאת - מדברים על דתות אחרות והרחבת ההשכלה במרכאות של החיילים וחשיפה שלהם לתכנים ממש אנטי יהודים ואנטי חינוכים דבר שלא היה פעם", ממשיך מקלב לתקוף, "אבל כנראה זה רוח המפקד תרתי משמע שמובילה למקומות האלה".

"דיברנו על התהליך ועל המטרה", ממשיך חבר הכנסת מקלב בראיון ל"בחדרי חרדים", "עכשיו נדבר על המיקום, מדובר בנכס גדול מאוד בעיר העתיקה שמבקש לאכלס חיילים וחיילות בזמן הסיור שלהם במקום - גם ביום וגם בלילה, וזה כולל את כל מה שכרוך בשירות של צעירים, מה שיכול להשפיע על האופי של המקום כולו. הרי הם לא יהיו בבית כלא סגור, וההשפעה וכל ההתנהלות שלהם תהיה סביב המבנה הזה - דבר שיפגע באווירה של הרובע היהודי שבו יש ציבור שמוגדר דתי או חרדי".

"ובכלל, השהות של קבוצות כאלו גדולות שיסתובבו בשעות הפנאי שלהם במקום המאוד מוגדר ומצומצם כמו הרובע היהודי - כולם יודעים מה המשמעות של זה ולא צריך להוסיף על מכתבי הרבנים של העיר העתיקה שזועקים על ההשלכות והנזקים שיעשו לילדים ולנוער ולבחורים וכפי שחשפתם ב"בחדרי חרדים", בסוף מדובר בשכונה שגרים בה ולא במוזיאון".

"בכל קנה מידה ומבחן, בחנו את התהליך, הוא לא ראוי ולא שקוף ואני מצפה מסגן שר הביטחון אלי בן דהן, שמכיון שהוא קרוב להחלטות והוא הגיע לתפקיד בשביל למנוע את הדברים האלה, שיפעל נגד היוזמה, ואנחנו נתאגד ביחד בכדי למנוע את הגזרה הזאת", אמר מקלב לסיום.
אורי מקלב העיר העתיקה חיל החינוך מאבק ספיר. מבנה לחיילים ברובע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד