י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קמפיין ישראלי נגד צוקרברג: "הטרור מתחיל בפייסבוק"

במקביל לתביעות ענק נגד פייסבוק, פתח ארגון 'שורת הדין' בקמפיין בארה"ב בו הוא מטיל על הרשת החברתית את האשמה לגל הטרור העולמי

קמפיין ישראלי נגד צוקרברג: "הטרור מתחיל בפייסבוק"

כחלק מהמאבק של ארגון שורת הדין בהסתה היום יומית המתבצעת ברשת הפייסבוק, פתח הבוקר (ג) הארגון בקמפיין חדש בארה"ב ובו הוא מטיל על פייסבוק את האחריות לפיגועים האחרונים שהתבצעו בישראל, ארה"ב ואירופה. יש לציין, כי לראשונה מתחיל קמפיין בעולם נגד פייסבוק, לאחר פעילות רבה בנושא הזה שמתקיימת תקופה ארוכה בישראל.

הקמפיין מהווה החרפת המאבק לקראת דיון בתביעה שהגיש הארגון נגד פייסבוק על אי מניעת הסתה לטרור בין דפיו. סרט הקמפיין, נעשה בהשראת הסרט "ממנטו", ומראה צעד אחר צעד בהילוך אחורי את מניעיו של מחבל המניח מטען חבלה בניו יורק.



יש לציין כי שורת הדין מנהלת בימים אלה 2 תביעות נגד פייסבוק. האחת תביעה כנגד פייסבוק בשם כ-20 אלף ישראלים אשר הצטרפו לתביעה של הארגון, בגין הסתה ועידוד לאלימות כנגד ישראלים. התביעה שהוגשה ביקשה להוכיח כי חברת פייסבוק איננה נוקטת באותם אמצעים ובאותה גישה כלפי הסתה בוטה כנגד ישראלים ומותירה לפלשתינאים להמשיך להסית כנגד ישראלים ללא התערבות החברה.

התביעה השנייה של ארגון שורת הדין כנגד פייסבוק היא תביעה נזיקית על סך מיליארד דולר, בשם נפגעי טרור שיקיריהם נרצחו בפיגועי טרור, בעקבות ההסתה בפייסבוק. בבסיס התביעה נטען כי פייסבוק מספקת, ביודעין, את שירותיה כמדיה חברתית על כל יתרונותיה, לארגון הטרור חמאס, ובכך הינה מפירה את החוק נגד טרור בארה"ב.

התביעה הוגשה, בהתאם לחוק המלחמה בטרור, ה-ATA(Anti-Terrorism Act), שנחקק בשנת 1992, האוסר על עסקים אמריקניים לסייע בכל אספקה חומרית, כולל שירותים, שייעודם הינו לארגוני טרור ומנהיגיהם.

התביעה, אשר הוגשה בבית המשפט המחוזי הפדרלי של דרום מדינת ניו יורק, דורשת תשלום פיצויים נזיקיים ועונשים לקורבנות האמריקנים של חמישה פיגועים שונים, שאירעו בין יוני 2014 ומרץ 2016. כל ההתקפות הללו בוצעו על ידי החמאס, המוכר במדינות העולם המערבי כארגון טרור, מן המסוכנים ביותר.

הפיגועים נשוא התביעה הם: חטיפתם ורציחתם של שלושה נערים בגוש עציון ב-12 ביוני 2014, כולל אזרח ארה"ב שהיה בן 16, יעקב נפתלי פרנקל הי"ד. פיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים, ב-22 באוקטובר 2014, בו נרצחה תינוקת בת שלושה חודשים אזרחית ארה"ב, חיה זיסל בראון הי"ד. פיגוע דקירה וירי באוטובוס קו 78 של אגד בירושלים, ב-13 באוקטובר 2015, בו נרצחו שלושה אזרחים, כולל אזרח ארה"ב ריצ'ארד לייקין (76) הי"ד, שנפצע קשה בפיגוע ונפטר מהפציעה מספר ימים לאחר מכן. פיגוע דקירה בגבעת זאב הסמוכה לירושלים, ב-27 בינואר 2016, בו בוצע ניסיון לרצח של אזרח ארה"ב מנחם מנדל ריבקין. ההתקפה האלימה בתל אביב, ב-8 במרץ 2016, במהלכה נרצח אזרח וחייל אמריקני, טיילור פורס הי"ד, (29). חייל משוחרר מצבא ארה"ב ותלמיד אוניברסיטת ונדרבילט.

לדבריה של דרשן-לייטנר, יושבת ראש ארגון שורת הדין, "פייסבוק ממשיכה להיות כלי המספק פלטפורמה ביודעין, לארגון החמאס, למנהיגיו, ולארגונים המסונפים אליו. זאת היא עושה במשך שנים ולמרות תלונות והתראות חוזרות ונשנות שקיבלה. היום אנחנו מחריפים את המאבק מול פייסבוק בקמפיין עולמי כי הנושא הפך כבר מזמן לסכנה עולמית. פייסבוק חייבת לתת דין וחשבון על תפקידה בקידום פעילות הטרור של חמאס, דעאש וארגוני טרור נוספים. למשך זמן רב מדי, חברות המדיה החברתית הורשו להאמין שהחוקים למלחמה בטרור אינם נוגעים אליהן, שלהן עומדת חסינות בלתי מוגבלת ושהן תוכלנה לעשות ככל העולה על רוחן. בכוונתנו לשים לעניין הזה סוף" כך דרשן-לייטנר. "רשתות חברתיות", היא מוסיפה, "הפכו רכיב חיוני לטרור הבינלאומי, ממש כמו רובים, פצצות וכסף".
פייסבוק שורת הדין טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד