ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מיליוני חבילות נחתו בארץ בעקבות "בלאק פריידי"

בדואר ישראל מדווחים כי חגי הקניות בנובמבר - יום הרווקים הסיני והבלייק פריידי שצוין בשישי שעבר - שברו את שיאי הקניות בישראל בכמות הזמנות מחו"ל

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



בתוך שבוע, מאז יום ראשון בשבוע שעבר ועד שבת נחתו בישראל כ-300 טונות חבילות, מתוכם 110 טונות אשר נחתו בסוף השבוע האחרון, והוזמנו בעקבות בלאק פרידיי (BLACK FRIDAY). בכל חודש נובמבר נמסרו בדואר ישראל 6.5 מיליון חבילות ובשבוע האחרון נמסרו 2 מיליון חבילות – מספר שיא לשבוע אחד.

השאלה היא האם הדואר יצליחו להתמודד עם כמויות כאלה. בדואר ישראל מסבירים כי נערכו מראש לחגי הקניות באמצעות תגבור כוח האדם במיון החבילות והכפלת המשמרות בבית המיון בתל אביב, הרחבת מערך ההיסעים, הוספת מאות עגלות לאיסוף הפריטים הנוחתים בנתב"ג ועוד.

עם זאת, דואר ישראל סובלים מעיכובים בהגעת ההזמנות ללקוחות ותורים ארוכים בסניפים. כפי שפורסם ב-TheMarker לפני כשבועיים בעקבות תלונות רבות מהלקוחות הישראליים על עיכובים בקבלת חבילות, החליטו באסוס, אתר קמעונאות האופנה הבריטי, להפסיק לעבוד עם דואר ישראל ולהעביר את המשלוחים לחברת מסירת החבילות E-POST. דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, הסביר בהקשר זה כי הדואר נמצא בימים אלה בהליך של שיפור השירות בקבלה ומסירה של חבילות וקיצור התורים.

חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל ציין כי בחודש נובמבר מיליוני לקוחות כבר קיבלו מסרון על הגעת החבילה שלהם, ונשלחו 4.5 מיליון מסרונים לאיסוף חבילות.

מזעקי הוסיף כי "אנו רואים גידול מתמשך בהזמנות חבילות מחו"ל בקצבים שהולכים וגדלים משנה לשנה. הציבור הישראלי הבין שהוא יכול לחסוך סכומי כסף גבוהים בהזמנות בחו"ל בעיקר בתקופת חגי הקניות, בהם האתרים השונים מציעים מבצעים והוזלות. חודש נובמבר שבר את שיאי ההזמנות ואנו רואים שגם בדצמבר נמשכת מגמה זו, עם כמות פריטים עצומה הנוחתת בישראל מדי יום".

על פי נתוני הדואר, בשנה האחרונה נפתחו כ-300 מרכזי מסירה יעודים לחבילות ודואר רשום, זאת בנוסף לכ-700 יחידות הדואר הקיימות ברחבי הארץ. בנוסף נפתחו מרכזי מסירה זמניים לתקופה זו של שיאי המכירות ברבעון הרביעי של השנה.

מרבית החבילות המוזמנות לישראל מגיעות מסין, ארה"ב ואנגליה ומכילות בעיקר ביגוד, הנעלה ובגדי ילדים, סמארטפונים ואביזרים משלימים, צעצועים, תחפושות ועוד.

קישורים:
פרשת הצוללות מסתבכת: כך יגיע הכסף הישראלי לאיראן
דרוקר על נתניהו בראיון ל'גרדיאן': ''לא ייאמן כמה זמן הוא מקדיש למאבק נגדי; שיחות טלפון בזו אחר זו''
בניין בלי מעלית, 3 חדרים במקום 4: התרגילים של הקבלנים במחיר למשתכן
Black Friday בלאק פרידיי דואר ישראל קניות ברשת מבצעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד