י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אמזון תגייס עוד 600 עובדים בישראל; המנכ"ל ביקר בחשאי

לאמזון שתי פעילויות בישראל: מכירות ושיווק של שירותי הענן AWS ומרכז פיתוח שהוקם לאחר רכישת אנפורנה לאבס ומעסיק כיום כ-200 עובדים • אמזון נחשבת לקמעונאית האינטרנט הגדולה בעולם ונסחרת בשווי שוק של 360 מיליארד ד'

אמזון. צילום: רויטרס
אמזון. צילום: רויטרס



ג’ף בזוס, מייסד, מנכ"ל ויו"ר ענקית המסחר המקוון וספקית שירותי הענן אמזון - הגיע לאחרונה לביקור חשאי בישראל - כך נודע ל-TheMarker. בזוס הגיע לארץ ונפגש עם עובדי חברת אנאפורנה לאבס ביוקנעם - אותה רכשה אמזון -2015 ב-360 מיליון דולר.

בזוס הגיע למשרדי החברה על רקע התרחבות מתוכננת של מרכז הפיתוח של החברה בישראל שמבוסס על רכישת אנאפורנה לאבס השייכת כולה לאמזון. ל-TheMarker נודע כי אמזון צפויה להיכנס בקרוב לבניין חדש שנבנה עבורה, שימוקם במתחם מתם בחיפה. המרכז צפוי לאכלס כ-800 עובדים בתוך כשנתיים.

המרכז החדש מהווה הצהרה משמעותית של החברה שעד היום פעילותה היתה מפוזרת במספר מוקדים בישראל - בחיפה, רמת גן ויוקנעם. מרכז הפיתוח יאפשר לאמזון להרחיב את פעילות המחקר והפיתוח בישראל ולרכז פעילויות בתחום הענן ותחומים נוספים. בעבר דווח כי אמזון בחרה בנציגות המקומית של JLL, חברת ייעוץ נדל"ן, שתאתר עבורה משרדים בשטח של 3,000 מ"ר. ב-JLL סירבו להגיב.

בהשוואה לשאר ענקיות האינטרנט והטכנולוגיה האמריקאיות כמו גוגל, מיקרוסופט, אורקל ואפל, אמזון הקימה פעילות פיתוח בישראל בשלב מאוחר יחסית, כאשר עד לאחרונה, מרבית פעילות אמזון בישראל עסקה רק בתחומים של שיווק, מכירות, תמיכה בלקוחות ותכנון ארכיטוקטורת ענן ללקוחות, פעילות שמנהל הראל יפהר. מ-AWS ישראל וממרכז הפיתוח של אמזון ואנפורנה לאבס לא התקבלו תגובות.

פעילות הפיתוח המרכזית של אמזון בישראל כיום מבוססת על הרכישה של חברת אנפורנה לאבס (Annapurna Labs) שהקים אביגדור וילנץ. אנפורנה לאבס שמעסיקה כבר קרוב ל-200 עובדים, פיתחה שבב שמגדיל את הניצולת שבשרתי הענן של אמזון ופעילותה עדיין מבוצעת מיוקנעם. פעילות נוספת של אמזון בישראל נקשרה באחרונה גם לתעשייה האווירית אשר מבצעת שדרוגים לצי מטוסי 767S של בואינג - לטובת שירות ההובלות העתידי של אמזון - Prime Air.

אמזון נחשבת לקמעונאית האינטרנט הגדולה בעולם הנסחרת בשווי שוק של 360 מיליארד דולר. בזוס העומד בראשה נחשב לאדם השלישי בעושרו בעולם. בשני העשורים האחרונים, רכשה לעצמה אמזון מוניטין של חברה שמדווחת מדי רבעון על רווחים זעומים או הפסדים, ולמעשה "מוותרת" על רווחים לטובת השקעות גדולות בשיווק ובפיתוח עסקיה. שוב ושוב משקיעה החברה את רווחיה בפיתוח תחומי עיסוק חדשים, וכשההשקעות מבשילות ומניבות רווחים - היא מדלגת לשלב הבא, ומגבירה שוב את היקף ההשקעה.

עם זאת, לאחרונה החלה החברה להפגין נכונות לנקז סכומים גדולים יותר לשורה התחתונה. הרבעון השלישי של 2016 היה רבעון רווחי שישי ברציפות של אמזון, ורבעון רביעי ברציפות שבו החברה רושמת רווחי שיא. החברה עלתה על תחזיות האנליסטים בשורת הרווח בארבעה מתוך שישה הרבעונים האחרונים.

מחוץ לפעילותה המסורתית של אמזון בתחום המסחר המקוון, המשיכה לבלוט לטובה פעילות הענן אמזון ווב סרוויסס (AWS) - מנוע הצמיחה העיקרי של רווחי והכנסות אמזון. הכנסות AWS זינקו ברבעון השלישי ב-55% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-3.23 מיליארד דולר.

אמזון מובילה את שוק שירותי הענן. לפני תשע שנים החליטה החברה למכור עודפי כוח מחשוב במודל השכרה לכל דורש, ומאז צמח העסק לממדי ענק. המתחרה המשמעותית של אמזון בשוק זה היא מיקרוסופט ולאחר מכן גוגל.



קישורים:
מה הסיכוי שלכם לזכות בהגרלות הדירות במחיר למשתכן?
זה מה שקורה כשמנסים בכוח להוריד את מחירי הדיור
פרשת הצוללות מסתבכת: כך יגיע הכסף הישראלי לאיראן
אמזון שירותי ענן מרכז פיתוח קמעונאות באינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד