י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סמנכ"ל שיווק גוגל ישראל: "הטכנולוגיה הפכה להיות ממטרה לאמצעי"

יהודה קוגן: "לפני עשור, פחות מ-1% מההזמנות היו מבוצעות באינטרנט - וכיום 13%" • "כולנו מוכנים לאמץ טכנולוגיות חדשות מאוד מהר. הסיבה היא שאנחנו חשופים אליהן, קל לקנות אותן והן מונגשות אלינו"

יהודה קוגן
יהודה קוגן



"תמיד יותר נכון להביא את המוצר לצרכן במקום לנסות להביא את הצרכן למוצר", כך אמר היום (ד') יהודה קוגן, סמנכ"ל שיווק בגוגל, בוועידת הדיגיטל של TheMarker, בראיון עם עורך הדיגיטל של TheMarker, אליחי וידל, אשר דן בשאלה לאן מכוונות הטכנולוגיות המרכזיות הבאות.

"מה שאנחנו רואים בשנים האחרונות זו עלייה בקצב אימוץ הטכנולוגיה. המספרים מראים שבעבר לקח לטלוויזיה מעל 60 שנה להגיע למיליארד משתמשים. לטלפון הסלולרי לקח 20 שנה, ולסמאטרפון לקח חמש שנים בלבד להגיע למיליארד אנשים.

"כולנו מוכנים לאמץ טכנולוגיות חדשות מאוד מהר. הסיבה היא שאנחנו חשופים אליהן, קל לקנות אותן והן מונגשות אלינו. גם בטכנולוגיה מאוד מתוחכמת, הממשק משתמש הוא פשוט. לדוגמה, IROBOT, מכשיר מתוחכם מאוד שדורש רק כפתור אחד כדי להפעילו.

עד כמה שאני נהנה מהעולם הזה של הטכנולוגיות, אני מרגיש שאני מהגר אליו, נמצא שניים-שלושה צעדים אחרי הילדים שלי. איך המובילים של הטכנולוגיות מתמודדים עם השוני בדפוסי האימוץ בין הדורות?

"כולנו, לא רק הצעירים, יכולים לאמץ טכנולוגיות חדשות. בעיקר חשוב שחברות יפנימו שהשינוי הוא כורח המציאות כי שם הצרכנים נמצאים. לפני עשור, פחות מ-1% מההזמנות היו מבוצעות באינטרנט. וכיום – 13%. כשמסתכלים על מספר האנשים שמחוברים לאינטרנט, פחות ממחצית מאוכלוסיית העולם מחוברים לאינטרנט".

"מה שאנחנו חווים בשנים האחרונות שהטכנולוגיה הפכה להיות ממטרה לאמצעי", אמר קוגן, "לצרכן יש טלפון ביד שהוא רוצה שהוא יפשט לו את החיים. הצרכן רוצה לדעת מתי האובר למטה. תמיד יותר נכון להביא את המוצר לצרכן במקום לנסות להביא את הצרכן למוצר. את אותה גישה משכפלים בהרבה תעשיות אחרות כמו תעשיית הבנקאות והביטוח".

ש: הרוב המוחץ של החברות בעולם הן לא חברות שהבסיס שלהן הוא דיגיטלי. מה חברות כאלה צריכות לעשות עכשיו?

קוגן: "יש 3 דברים שכל חברה צריכה לעשות. ראשית, להבין שהשינוי הוא כורח המציאות והוא הזדמנות אדירה. שנית, אנשי המקצוע יכולים לחוות את הטכנולוגיה גם מבלי להיות אנשי מחשוב. שלישית, לא צריך להמציא את הגלגל. יש המון מודלים עסקיים שמאפשרים לחברה להתמקד במוצרי הליבה שלה. כמו שירותי ענן למשל. העולם הופך להיות יותר נוח. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לעשות דברים שלא יכולנו לעשות בעבר, וגם כמובן לעסקים ולחברות".

ש: איך אפשר לאמץ את הטכולוגיות האלו? להתכונן למהפכות?

קוגן: "בכל תעשייה, עם הטכנולוגיה שהולכת להשפיע עליה, הטכנולוגיה היא בבסיס. גם בחקלאות, יש מוצרים חדשים שמאפשרים לחקלאי להבין את היבול שלו. החקלאי יכול להוציא יותר מהיבול שלו ולהשיג יתרון על מתחריו שעדיין לא רותמים את הטכנולוגיה לעסק שלהם. קשה לדעת מאין יבוא השינוי, אבל מיקוד בצרכן ורצון לחבר בינו לבין הטכנולוגיה הוא הכנה טובה לכל חברה".
גוגל טכנולוגיה יהודה קוגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד