י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צפו: שריפה פרצה במתחם בתי הזיקוק בחיפה

שריפה פרצה במתחם בתי הזיקוק בחיפה - מיכל דלק בוער, כוחות גדולים הוזעקו למקום במטרה קודם כל להגן את המתחם ומניעת התפשטות האש; עד כה לא דווח על נפגעים

צפו: שריפה פרצה במתחם בתי הזיקוק בחיפה

אש פרצה במתחם בתי הזיקוק בחיפה הבוקר (ראשון) והבעירה מיכל ענק מלא בחומרי בעירה. כוחות כיבוי גדולים פועלים במקום על מנת להשתלט על האש ולמנוע פגיעות. בנוסף, חומר כימי דלף בסמוך למלונות באילת ופגע במספר אנשים, אחד מהם באורח בינוני.



על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מהכוחות הפועלים במקום, שריפה פרצה במתחם בתי הזיקוק בחיפה. מיכל בנזין ענק שהיה בתהליך ריקון החל לבעור. הנתון המעודד: מפלס הדלק נמוך יחסית, כמטר וחצי. עיקר המאמץ של צוותי כיבוי גדולים הנמצאים במקום מושקע בקירור המכלים הסמוכים.

בהערכת מצב שהתקיימה הועלתה אפשרות מצד גורמי המפעל לקריסה אפשרית של המיכל הבוער, אולם אז החומר יגלוש לתוך מאצרה יעודית וישאר מתוחם. עיקר הדאגה הייתה מהמיכלים השכנים ולוחמי האש ניהלו קרב בלימה עיקש מלמנוע מקרינת החם לחמם את דופן אותם מיכלים - מה שאכן הצליח. נכון לרגע זה לא ידוע על נפגעים או נעדרים.

עקב השריפה נחסמו כמה כבישים המובילים לבתי הזיקוק, זאת על אף ששדה התעופה פועל כרגיל והמשטרה שולטת באירוע. יחידת כבאות והצלה של חברת החשמל נרתמה לסייע בפעולות כיבוי שריפת הענק שפרצה במפעל בתי זיקוק. כבאית וצוות כבאים של תחנת הכוח חיפה הוזנק בדקות אלה ובדרכו למפעל בכדי לסייע בפעולות הכיבוי. בשעה זו עדיין לא הושגה השתלטות על האש.

בשלב זה אין סכנה לתושבים, כוחות המשטרה וההצלה במקום מבודדים את האיזור ופועלים לכיבוי השריפה ומבצעים ניטור. בהנחיית השר להגנת הסביבה זאב אלקין סוכם כי יפתח חדר מצב במשרד, ובמקביל מנכ"ל המשרד, ישראל דנציגר, והצוות הבכיר יצא לחפ"ק משותף עם כב"ה ומשטרה בחיפה.

המשרד להגנת הסביבה מבצע מדידות של זיהום האוויר מחלקיקים בעקבות השריפה, בודק את נסיבות הדליקה והשפעתה על הסביבה, תוך בדיקת ההשפעה על מפעלים באזור ומעביר הנחיות למפעלים ולתושבי האזור. כונני המשרד נמצאים בשטח ונותנים הנחיות. המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף משרד הבריאות, ממליץ לציבור הרחב הנמצא באזור הצ'ק פוסט להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ.

כאמור, בנוסף לאש בחיפה - באילת דלף חומר כימי, וכרגע עובדים בשטח שבעה צוותים של לוחמי אש. הם מבצעים ספיגה ואיסוף של השפך באמצעים שונים ומנסים לנתב את הגז שנוצר באמצעות הפעלה של דוחפי עשן. צוותים של ניטור הפועלים במקום, מעדכנים כי מלון לגונה ומלון הילטון, אינם ממצאים תחת השפעה של הגז שמשתחרר ובעקבות כך הם מתנהלים כרגיל.

סדרי הכוח של תחנת אילת תוגברו בעוד 12 לוחמים וקצינים וזאת בכדי לשמור על מענה מבצעי מהיר במידה ויהיה אירוע נוסף. באירוע שלושה נפגעים - אחד באורח בינוני, ושניים קל.





שריפה חיפה בתי הזיקוק חיפה אש חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד