י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טסים לארה"ב? מעתה תתבקשו להזין את פרטי הפייסבוק שלכם כשתיכנסו למדינה

הממשל האמריקאי החל לבקש מבעלי דרכונים זרים להזין פרטי חשבונות מדיה חברתית במטרה לסייע באיתור איומי טרור, על רקע התנגדות עזה של חברות האינטרנט בטענה לפגיעה קשה בפרטיות

  • כ"ה כסלו התשע"ז
שדה התעופה JFK. צילום: Serge Attal/Flash 90
שדה התעופה JFK. צילום: Serge Attal/Flash 90



ממשלת ארה"ב החלה לבקש מהבאים בשעריה למסור לה את פרטי הפייסבוק וחשבונות מדיה חברתית אחרים עם הגעתם למדינה. כך מפרסם אתר "פוליטיקו".

לפי הפרסום, המהלך מבוצע באופן סלקטיבי ונועד לסייע באיתור איומי טרור. הוא יוצא לפועל למרות התנגדות עזה של ענקיות האינטרנט ושל ארגונים התומכים בפרטיות משתמשים, הטוענים לפגיעה קשה בפרטיות ואיום על ביטחונם האישי של זרים בעקבות המהלך.

מאז יום שלישי בשבוע שעבר, מבקרים זרים המגיעים לארה"ב בויזת תייר התבקשו להזין את שם החשבון שלהם בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, גוגל פלוס, לינקדאין ויוטיוב.

לעת עתה, הבקשה להזין פרטי מדיה חברתית הינה רשות ובעלי דרכונים זרים יכולים לפסוח עליה, במסגרת הליך קליטה ממוחשב שהם מבצעים בעמדות אלקטרוניות במעברי הגבול של ארה"ב.

אולם יש הסבורים כי ההליך מטעה וכי רוב התיירים הנכנסים ימסרו את הפרטים האלה. "האפשרות להעביר מידע היא וולנטרית מבחינה טכנית, אבל תהליך הכניסה לארה"ב הוא מבלבל, וסביר שרוב המבקרים ימלאו את כל הפרטים במקום לסרב ואז להסתכן בשאלות חודרניות מפקידי מעבר הגבול", אמר לפוליטיקו נתן ווייט מארגון Access Now. "אלה הם אותם פקידים שיחליטו איזה מהבדיחות ששיתפת במדיה החברתית מצחיקות ואילו הופכות אותך לסיכון בטחוני", אמר.

מתנגדים למהלך חוששים כי התקדים האמריקאי יוביל מדינות נוספות לאמץ את הנוהל, וירגישו יותר בנוח לבקש מתיירים את פרטי המדיה החברתית שלהם אחרי שדמוקרטיה גדולה וחשובה כמו ארה"ב החלה ביוזמה.
ארצות הברית פייסבוק איומי טרור פגיעה בפרטיות ויזת תייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד