י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חברות הסלולר מפסיקות לדמם: פחות לקוחות נוטשים - ומי המפסידה הגדולה?

בשנה החולפת הניודים מהחברות הגדולות שאפו לאפס והסתכמו ב-14 אלף נוטשים בסלקום, 12 אלף בפלאפון ו-10,000 בפרטנר. • המגייסת הגדולה בשוק היא HOT מובייל, שאליה נדדו השנה כ-70 אלף לקוחות

חברות הסלולר מפסיקות לדמם: פחות לקוחות נוטשים - ומי המפסידה הגדולה?



סימנים ברורים להאטה בתחרות בשוק הסלולר - כך מתברר מנתוני ניוד המספרים במגזר הסלולר ב-2016, שהגיעו לידי TheMarker.

לפי הנתונים, גולן טלקום היא המפסידה הגדולה של לקוחות. לאורך 2016 החברה איבדה כ-70 אלף לקוחות שניידו את מספרם לחברה אחרת. לשם השוואה, ב-2015 גייסה החברה 130 אלף לקוחות שניידו את מספרם, ונתונים דומים ניתן לראות בכל השנים שעברו מאז 2012.

גולן טלקום נפגעה מכל הטלטלות שספגה במסגרת העסקה הכושלת למיזוג עם סלקום, ומהכרזות בעל הבית בחברה, מיכאל גולן, שהחברה עשויה לקרוס. איבוד המנויים משמעותי מבחינת שווייה של גולן, שכן בסיס הלקוחות הוא הנכס המרכזי שלה, היות ואין לה רשת.

המגייסת הגדולה בשוק, זה שנה שנייה ברציפות, היא HOT מובייל - שגייסה אליה כ-70 אלף לקוחות בניוד. עם זאת, מדובר בירידה של 56% בשיעור הניודים אל החברה - בשנת 2015 גייסה החברה 160 אלף לקוחות. זוהי ראיה ראשונה להאטה ברמת התחרות בשוק.

המגייסת השנייה בגודלה בשוק במסגרת הניודים היא חברת טלזר (019 מובייל), חברה קטנה ונחבאת אל הכלים, שגייסה השנה מספר מרשים של 27 אלף לקוחות לעומת 15 אלף לקוחות בשנה שעברה. גם רמי לוי הקטנה גייסה בניוד אליה כ-9,000 לקוחות, ירידה חדה מהשנה שעברה, אז גייסה החברה 25 אלף לקוחות.

ראיה נוספת להאטה ברמת התחרות בשוק היא קיטון משמעותי בשיעור הנטישה בחברות הסלולר הגדולות. בשנת 2015 איבדה פלאפון 76 אלף לקוחות, סלקום 117 אלף ופרטנר 120 אלף. בשנה החולפת הניודים מהחברות הגדולות שאפו לאפס ועמדו על 14 אלף נוטשים בסלקום, 12 אלף בפלאפון ו-10,000 בפרטנר.

כל חברות הסלולר צריכות להתמודד עם תופעת "הדלת המסתובבת" בקצב של כ-500 אלף ניודים בשנה. הדלת הזו מחייבת את החברות לשמור על מחירים נמוכים ולהוציא כסף על שימור ורכש לקוחות, אך כאמור שיעור הנטישה הוא קטן. סך כל הניודים בשוק הסתכמו השנה ב-2.2 מיליון, כרבע מבסיס לקוחות הסלולר בישראל. בשנה שעברה מספר הניודים הסתכם ב-2.6 מיליון - כך ששיעור הניודים קטן בכ-15%.

הנתונים הללו מגיעים ממסלקת ניידות המספרים שיש לכל חברת תקשורת בישראל. הנתונים לא מייצגים לקוחות שעוברים בין חברות שלא בניוד, אלא בהחלפת מספר - למשל, אנשים שמחליפים מספר עקב מעבר עבודה. גם שוק כרטיסי החיוג, פרי-פייד, מבוסס על מספרים חדשים ולא על ניוד, ולכן אינו נספר במסלקות הניידות.
ניוד מספרים חברות סלולאר הוט מובייל סלקום פלאפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד