י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרשת ההטרדות בעיתון 'הפלס': העצורים שוחררו למעצר בית

בית המשפט המחוזי בלוד, ביטל את החלטת בית המשפט בראשון לציון, והורה לשחרר את עורך 'הפלס' נתי גרוסמן, מנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב ואברהם טריגר למעצר בית • ביהמ"ש דחה את בקשת המשטרה לעכב את השחרור עד לערעור

נתי גרוסמן ושמוליק אלישיב. צילום: פלאש 90
נתי גרוסמן ושמוליק אלישיב. צילום: פלאש 90

לאחר תשעה ימים במעצר, בית המשפט המחוזי בלוד ביטל את החלטת ביהמ"ש בראשון לציון, והורה לשחרר את עורך עיתון 'הפלס' נתי גרוסמן, מנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב, אברהם טריגר מ'קו המאבק' וחיים יברוב - למעצר בית עד יום שלישי הבא.


אנשי הפלג בבית המשפט

יחד עם זאת, המשטרה ביקשה מבית המשפט המחוזי בלוד, להורות על עיכוב ביצוע ההחלטה לשחררם, במטרה לערער לבית משפט העליון - אולם בקשתם נדחתה והעצורים שוחררו.

ל'בחדרי' נודע כי בתנאי שחרורם של השלושה כל זמן מעצר הבית, איסור להחזיק בבית מכשיר טלפון מכל סוג שהוא, טלפון סלולרי מכל סוג שהוא, מחשב, אייפד או כל ציוד שמופעל על ידי מחשב ושניתן ליצור באמצעותו תקשורת.

השופט אברהם יעקב מבית משפט המחוזי לוד אמר בהחלטתו כי "היחידה החוקרת ביצעה חקירה ארוכה ומסובכת תוך שהיא מנצלת יפה את הזמן שהוקצב לה. לא ניתן לומר שהמשטרה שקטה על השמרים ולא ניצלה את ימי המעצר. השאלה היחידה העומדת כרגע לדיון היא האם המעצר נחוץ להמשך קיום החקירה והאם קיימת מסוכנות שלא ניתנת לנטרול בשום אמצעי אחר".

השופט התייחס לטענת יחידת ההונאה ואמר "מאחר ומדובר באנשים המצויים במעצר כבר 9 ימים, הרי שכל הסובבים אותם יודעים במי מדובר ואם היה רצון לשבש את פעולות החקירה, הרי ששיבוש כזה היה מתבצע בין על ידי העוררים ובין על ידי מקורבים שאינם עצורים". באשר לעילת המסוכנות "הרי שמדובר באנשים שהם חסרי עבר פלילי ולא נראה כי המסוכנות שנקבעה בבימ"ש קמא היא כזו שלא ניתן לנטרל אותה באמצעי פוגעני פחות".

בעקבות כך החליט השופט אברהם יעקב לשחרר את שלושת החשודים, עורך עיתון הפלס נתי גרוסמן, מנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב ואברהם טריגר, למעצר בית עד ליום שלישי הבא. זאת, בתנאים של התחייבות עצמית של כל אחד בסך 15,000, שני כתבי ערבות צד ג' בסך 20,000 וערבות בנקאית אישית בסך 7,500 ש"ח. כמו כן נאסרה יציאתם מהארץ למשך 30 יום.

עו"ד יאיר גולן אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר ההחלטה "אני מאוד שמח, מדובר בתוצאה נכונה וראוייה".



כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' פרקליטו של גרוסמן, עו"ד יאיר גולן, הגיש הודעת ערר על הארכת המעצר של מרשו, נתי גרוסמן שנעצר בשבוע שעבר על ידי מחלק ההונאה של משטרת ירושלים, בחשד לסחיטה באיומים של בעלי חברות, פגיעה בפרטיות וקשירת קשר לפשע.

"בית המשפט הנכבד יתבקש לבחון מחדש האפשרות לשחרר את העורר לחלופת מעצר, ולחילופין בלבד, לקצר באופן משמעותי את משך הארכת מעצרו עליו הורה ביהמ"ש קמא" כתב עו"ד גולן בבקשתו, בפנייתו שהגיש לבית המשפט.

גולן נימק את הבקשה ופירט כי מדובר בפרשה יוצאת דופן ומורכבת, בפן העובדתי והן בפן המשפטי. "כותרת החשדות מתייחסת למסכת לכאורית של 'סחיטה באיומים'. אך נסיבות הפרשה סבוכות ומחייבות בירור". גולן מציין כי מקור הפרשה הוא במאבק בין שני עיתונים בתוך המגזר החרדי, "המעשים אליהם מתייחס החשד הם בעיקרם מסכת של הטרדות ואיומים טלפוניים שבוצעו לכאורה בחסות העיתון (הפלס) כלפי חברות כלכליות שונות במשק ושנועדו ללחוץ על החברות לפרסם בעיתון".

עורך הדין טען בבית המשפט כי התקדמות החקירה של מחלק ההונאה במשטרת ירושלים "מחלישה את עילת השיבוש הנטענת. אף אם ההתקדמות בחקירה חיזקה את החשדות כלפי העורר, הרי שחשש השיבוש אינו מתחזק אלא נחלש". הוא מפרט כי עדים רבים נחקרו והראיות המרכזיות כבר נאספו. "בעת הזו מתפוגג החשש ששחרורו של העורר לחלופת מעצר יאפשר סיכול הישגי החקירה".
מעצר בית הפלס נתי גרוסמן שמוליק אלישיב ערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד