י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כך תוכלו לגלות כל מה שגוגל יודעת עליכם

בעקבות הביקורת הציבורית הגוברת על הפרות הפרטיות, מאפשרת גוגל לגולשים לראות את המידע שנאסף עליהם, ואת כל הפעילות שביצעו ביישומי החברה, ולמחוק אותו חלק מהמידע שהם לא מעוניינים שיאגר

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס





גוגל מספקת למשתמשים שירותים מגוונים, החל ממנוע חיפוש ועד מפות, תיבת מייל, אתר שיתוף סרטונים והרשימה הזו עוד ארוכה - ועם כל חיבור לאחד מאותם שירותים, היא גוזרת על המשתמש עוד פרט מידע אישי עליו. המידע שהחברה מחזיקה כיום הוא עצום וחסר תקדים בהיקפו, ומשמש אותה להצגת פרסומות מותאמות אישית, שמהן הרוויחה גוגל ב-2016 יותר מ-60 מיליארד דולר.

בעקבות הביקורת הציבורית הגוברת על הפרות הפרטיות, השיקה גוגל אתר שמציג לגולשים באופן שקוף את כל המידע שנאסף על כל אחד מהם, שנקרא My Account (החשבון שלי). לפני כשנה הוסף אתר שמציג את כל הפעילות המקוונת של הגולש ביישומי החברה, שנקרא My Activity (הפעילות שלי). החברה מאפשרת למשתמשים לא רק לעקוב אחר הפעילות - אלא גם למחוק מידע שהם לא מעוניינים שיאגר.

המדריך הבא יעזור לכם לנהל את המידע שגוגל אוספת אודותכם:

אם ברצונכם לנהל את הגדרות הפרטיות ולנטרל את פעילות איסוף המידע שגוגל מבצעת מהשימוש שלכם במנוע החיפוש, עליכם להכנס לעמוד "החשבון שלי", ותחת "מידע אישי ופרטיות" לבחור את האפשרות של "ניהול פעילות גוגל שלך".


בלחיצה על כפתור "מעבר אל בחירת פעילויות", תוכלו לבחור אם לאפשר לחברה לשמור את פעילות החיפוש שאתם מבצעים במנוע החיפוש במחשב, גוגל now, מפות ובאפליקציה של גוגל.



למידע נוסף על מחיקת חיפושים שביצעתם במחשב או באפליקצית המובייל תוכלו לגשת לעמוד התמיכה של גוגל, שם מסבירים למשתמש כיצד ניתן למחוק חיפושים ופעילויות נוספות מחשבון הגוגל.

בעמוד "הפעילות שלי", תוכלו לצפות בהיסטורית הפעילות שלכם בכל אפליקציות גוגל: יוטיוב, מפות, אפליקצית המובייל, גוגל now, כרום, גוגל פליי ועוד - ולבחור אם למחוק משם באופן נקודתי חיפושים מסוימים.



גוגל שומרת את היסטורית המיקום שלכם אם לא הגדרתם אחרת. ניתן להכנס לעמוד "הפעילות שלי" ולבחור אם לאפשר לגוגל לשמור את המידע או לא.



בנוסף ניתן להכנס ל"נהל היסטוריה", ולבחור אם למחוק את כל היסטורית המיקומים או נקודתית כל חיפוש שביצעתם.



גוגל שומרת גם את היסטורית האודיו שלכם. בכל פעם שאמרתם באפליקציה "אוקיי גוגל", או לחצתם על אייקון הרמקול וביצעתם פקודה קולית - גוגל מתעדת את החיפוש. ניתן לנטרל בעמוד "הפעילות שלי" את שמירת המידע.



בנוסף ניתן להכנס לעמוד פעילות הגוגל שלי - קול ואודיו - ולמחוק חיפושים ספציפיים.



כל חיפוש אחר סרטוני חתולים, שירים, הדרכות או בלוגים ביוטיוב נשמר גם כן. ניתן לנטרל את השמירה האוטומטית של הצפיות שלכם ביוטיוב, בעמוד "הפעילות שלי".



בנוסף, גוגל מאפשרת לכם לצפות בהיסטוריית החיפוש שלכם ביוטיוב - שם תוכלו גם באופן נקודתי למחוק כל חיפוש בנפרד.

חשוב להבהיר כי גוגל שומרת את המידע לא רק כדי לבצע פרסונליזציה של הגולש לטובת התאמת פרסומות. היא גם לומדת את הרגלי השימוש שלו, כדי שתדע להתאים לו את הסרטון הבא שבסבירות גבוהה ירצה לצפות בו ביוטיוב, או לתת לו אפשרויות בחירה נוספות לצד הסרטון הנוכחי. גוגל גם מאפשרת לבצע בדיקת פרטיות למי שמנהל תוכן ביוטיוב ולשלוט במי שיצפה בסרטונים שהמשתמש מעלה.



באותו עמוד של בדיקת פרטיות ניתן גם לנהל את הגדרות התמונות שבאפליקציית גוגל photos. ניתן לבחור אם לאפשר לגוגל לקבץ תמונות באלבומים לפי זיהוי פנים או לפי מיקום (שיוך התמונה למקום בו היא צולמה אם ה-GPS שלכם פתוח כשאתם מצלמים תמונות).



גוגל מאפשרת לגולשים לנהל ושלוט באילו פרסומות הם מעדיפים לצפות. כך גם תוכלו לראות מהו הפרופיל האישי שלכם בגוגל לפי גיל ומגדר, ולשנות אותו בהתאם לרצונכם.

הפרות הפרטיות מידע ברשת מידע אישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד