י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אומן של הונגריה: כל הדרכים מובילות ל"ר' ישעי'לה"

92 שנה חלפו מאז הסתלק הצדיק רבי ישעיל'ה מקרעסטיר זי"ע, הטמון בהונגריה, ואחת מהסגולות הידועות הנקשרות בשמו, הוא השימוש בתמונת דיוקנו הקדוש כסגולה לשמירה מפני עכברים • בשנים האחרונות הפך ציונו למקום עלייה לרגל של אלפים רבים המגיעים מכל העולם. כעת נערכים במקום להילולה הגדולה בשבת • כל הפרטים

מתפללים בתוך הציון בהונגריה
מתפללים בתוך הציון בהונגריה

92 שנה חלפו מאז הסתלק הצדיק רבי ישעיל'ה מקקרעסטיר זי"ע, הטמון בהונגריה. בשנים האחרונות הפך ציונו למקום עלייה לרגל של אלפים רבים המגיעים מכל העולם - לונדון אנטוורפן, ארצות הברית וארץ הקודש.

הרבי זיע"א מוכר בעיקר מצילום ישן המודפס בשחור ולבן התלוי ברבבות בתים ברחבי העולם היהודי. "ר' ישעי'לה" הוא מכונה בקיצור ובחיבה. הדמות המופתית שצורת דיוקנה הפכה לסגולה בדוקה ומנוסה כנגד עכברים, הייתה למעשה אחד מדמויות המופת של גדולי וצדיקי הונגריה במאה שעברה, והנהיגה לאורה אלפים.

השנה יחול יומא דהילולא בשבת הקרובה, ג' אייר, וגלילות בּוֹדרוֹגְקֶרֶסטוּר היא קרעסטיר כולה ימלאו אדם. יהודים ישכנו בקרעסטיר עצמה ובאויהעל הסמוכה, במלונות שונים בחבל טוקאיי כמו גם בבודפשט ובעוד מקומות המרוחקים יותר, כאשר כוונת כולם אחת - לזכות ולהשתטח על ציון קדשו בערב שבת או לאחריה, וגם לזכות ולהתפלל בחדרו אשר נותר עדיין עומד על תילו עד ימינו אנו.

באותו חדר היה ר' ישעיה'לה יושב ומקבל המוני אדם, שומע את אשר על ליבם ופועל עבורם ישועה בתוך גדרי הטבע או מחוצה לו. החדר משמש כיום כמקום תפילה לרבים, כאשר הרבי הבטיח לפני הסתלקותו ממש כי ימשיך להשפיע ישועות לאלו שימשיכו ויבואו לביתו כבימים ימימה.

בשנים האחרונות, לא רק בימי היארצייט, נוהרים רבים למקום. דרכי קרעסטיר מלאים כיום לאורך כל ימות השנה בהמוני יהודים הבאים מכל רחבי העולם, חלקם מגיעים באופן מיוחד לקרעסטיר ושבים מיד ליעדם, ואחרים כתחנה נוספת במסגרת ביקור בקברי הצדיקים שבגלילות הונגריה.

בדיוק בשל כך פועלים בשנתיים האחרונות שני מתחמי הכנסת אורחים - האחד ממוקם בביתו של הרבי זיע"א ומתחם נוסף הנקרא "ר' ישעיל'ס גאסט הויז", השוכן במעלה ההר העולה לציון הקדוש.

בשניהם ניתן לקבל לאורך כל ימות השנה, במשך עשרים וארבע שעות ביממה, סעודה דשנה וערבה, כהמשך המסורת אצל הצדיק מקרעסטיר, חינם אין כסף, ואף אפשרות ללינה מסודרת.

בנין הכנסת אורחים הנקרא 'ר' ישעי'לס גאסט הויז', אותו ייסד במקום הרה"ח ר' משה יוסף פרידלנדר, האיש שהביא את המהפכה הגדולה לקרעסטיר והודות לפעולותיו הברוכים יכול כל יהודי להגיע לציון, לפוש מהדרך הארוכה ולקבל סעודה כיד המלך חינם אין כסף, ואף מקום ללון בו.

ר' משה יוסל', הקים לפני מספר שנים את ארגון 'מעיין הישועה' והביא לנהירה הגדולה לקרעסטיר. לקראת ההילולא הוא הקים במקום בניין רחב ידיים ובו מקווה טהרה מפואר, בית מדרש לתורה ותפילה, ואולמות אוכל להמונים.

בשנים האחרונות נגאל הבית של רבי ישעי'לה על ידי בני משפחתו, ובמקום הוקם מתחם הכנסת אורחים בנוסח הצדיק הפלאי ומחייה הנפשות. בצמוד, נרכש בית נוסף, עבור מקום לינה ליהודים הרבים. כאמור, גם מסורת צדקותיו ממשיכה ומתפתחת ביתר שאת על ידי מפעלות החסד להנצחתו "ברכת ישעיה"., ,

ההכנות לשבת במוסדות מעיין הישועוה, ,
























































































, ,
קערסטיר רבי ישעילה ישועות הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד