י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בגלל חשוד חרדי וסרטון של הרב שטיינמן: חוקרים ובכירים במשטרה יעברו בדיקות פוליגרף

פרסום ראשון ב"בחדרי חרדים" • בעקבות חשד כי סרטון שנתפס על ידי המשטרה במהלך מעצר חשוד חרדי הודלף לכלי תקשורת על ידי גורמי החקירה, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מקדם חקיקה לפיה חוקרים ובעלי תפקידים בכירים במשטרה יעברו בדיקות פוליגרף • כל הפרטים

מרן הרב שטיינמן (שוקי לרר)
מרן הרב שטיינמן (שוקי לרר)



פרסום ראשון ב"בחדרי חרדים" • בעקבות החשד כי סרטון שנתפס על ידי המשטרה במהלך מעצר חשוד חרדי הודלף לכלי תקשורת על ידי גורמי החקירה, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מקדם חקיקה לפיה חוקרים ובעלי תפקידים בכירים במשטרה יעברו בדיקות פוליגרף תקופתיות. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כזכור, בחודש ינואר נעצר בירושלים אהרון לאנגלעבן בחשד כי תקף את מאיר פרוש ובנו, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. עם מעצרו נתפסו ברשותו מסמכים הקשורים לגיוס ופטורים מצה"ל, דבר שהביא למעצרים נוספים ובהם של הרב חיים אהרן יוספי, העוסק שנים בתחום. במהלך מעצרו, החוקרים החרימו מסמכים מביתו בהם גם סרטון בו הוא נראה מתייעץ עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בנוגע לבחור ישיבה שהסתבך עם רשויות הצבא ומבקש לצאת מהארץ בדרכון מזוייף.

זמן קצר לאחר שחרורו ממעצר, הסרטון המדובר פורסם בחדשות 10, שם נראה הרב שטיינמן משיב לשאלה ומורה שלא לקחת סיכון - ומברך את הבחור שיקבל פטור בדרך רגילה.

בעקבות פרסום הסרטון והחשש כי הוא הודלף על ידי גורמי החקירה לתקשורת, פנה ח"כ אורי מקלב לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, בו ביקש כי יבדוק את העניין. בסיום הבדיקה על ידי הגורמים המקצועיים השיב ארדן "בשלב זה, אין בדל של ראייה להסתמך עליה בטענה כי גורמים מתוך המשטרה הדליפו חומרים מתוך חדרי החקירה, וככל שיש טענות כאלו, יש להפנותן לפתחה של המחלקה לחקירת שוטרים". במשטרה מסרו לארדן כי לא ניתן להתייחס לטענות בשלב זה, מאחר ויתכן שבהתייחסות תהיה משום שיבוש הליכים.

השר האדן הוסיף במכתבו לח"כ מקלב, כי על מנת למנוע ככל הניתן הדלפת חומרי חקירה "בימים אלו אני מקדם חקיקה שמטרתה לחייב בדיקות פוליגרף תקופתיות לבעלי תפקידים בכירים וחוקרים במשטרת ישראל, ובתוך כך יעברו האחרונים בדיקות ומדגמים באופן אקראי, שאמורים בין היתר להקטין מאוד את הסיכוי להדלפות, ככל שאלו קיימות".


באדיבות חדשות 10

בתיעוד שנחשף בערוץ 10 נראה העסקן יוספי יחד עם אברך צעיר כשהם עולים לגראי"ל שטיינמן, ושואלים אותו האם יש היתר להימלט לחו"ל באמצעות דרכון מזוייף. בתיעוד נראה הרב יוספי מספר לגראי"ל על השתלשלות האירועים - "יש לאברך בעיות קשות עם הצבא בישראל, הוא בחור ישראלי. ובינתיים יש ביטול תורה, כבר חודשיים שהוא לא יכול לצאת מהארץ".

בהמשך הוא מפנה שאלה לגראי"ל: "עכשיו יש ספק. יש איזה קונץ, הוא מאוד דומה לאח שלו, השאלה האם לנסוע עם דרכון של אח שלו. או לחכות לוועדה שתתקיים בעוד תקופה, שאולי תנפיק לו פטור, אבל זה גם בספק".

הרב שטיינמן משיב: "עדיף לחכות ולא כדאי לקחת סיכון".

לטענת חוקרי המשטרה וידאו זה מוכיח כי העסקן השואל רצה לבצע הונאה, ומשום כך בין השאר הוא נעצר בחשד להונאה חמורה. אולם לטענתו של הרב יוספי אין מדובר כלל בהונאה והוא ידע מראש את התשובה של הגראי"ל. הסיבה ששאל תוך תיעוד וידאו, לדבריו, נועדה עבור אחרים שחפצו לעשות מעשים דומים והוא ביקש למנוע זאת מהם.

כאמור, בעקבות פנייתו של מקלב לארדן, מקדם האחרון חקיקה שתחייב חוקרים ובכירים במשטרה לעבור בדיקות פוליגרף, מה שעשוי לצמצם את תופעת הדלפת חומרים מחדרי החקירות.
הרב שטיינמן אהרן יוספי פוליגרף גלעד ארדן אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד