י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

העירייה גררה רגליים אך 'התאומות החסידיות' שובצו

פרשות 'התאומות החסידיות' ש'בחדרי חרדים' הוביל, חשף וסיקר הגיעה לסיומה הסופי. זו פרשה שלא תיאמן - עם שאלות קשות על תפקוד עיריית בני ברק, אך בשורה התחתונה, רק אחרי תשעה חודשים, עם פתיחת זמן הקיץ של הלימודים, אחיות תאומות החלו ללמוד בסמינרים בעיר

העירייה גררה רגליים אך 'התאומות החסידיות' שובצו
יעקב נחומי, פלאש 90

 


הפרשה שנחשפה ב'בחדרי חרדים' הגיעה לסיומה, אחר תשעה חודשי סבל: פרשת התאומות החסידיות שנותרו בבית וללא סמינר - אחר שלא שובצו בידי עיריית בני ברק הגיעה השבוע לסיומה, לאחר כ-9 חודשים מפתיחת שנת הלימודים.

אחרי ש'בחדרי חרדים' לא הרפה מסיקור הפרשה, והביא להתערבות משרד החינוך, העירייה התעשתה והחלה לטפל בפרשה, מאוחר מאוד, בחודש שבט - אבל לפחות לטפל. ראש העיר זייברט אז זימן את מנהלי הסמינרים החסידיים בעיר והודיע להם כי על שניים מהם לקבל את הבנות. רק היום, שוב אחר תקופה ארוכה של שלושה חודשים, המשימה הושלמה.

שתי הבנות התאומות התקבלו סוף-סוף והחלו ללמוד היום בסמינר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי למרות בקשת המשפחה להשאיר את שתי הבנות יחד, בת אחת החלה ללמוד בסמינר וזיניץ' והשנייה בסמינר בעלזא.

גורמים שהיו מעורים בפרשה אומרים לבחדרי חרדים: "לאחר סאגה ועוגמת נפש של 9 חודשים בבית הבנות החלו ללמוד היום בסמינרים שדרשו, חבל שהיה צריך לעבור תלאות שכאלו. זה הזמן שאנשי הקהילות והעדות השונות יקחו את נושא שיבוץ התלמידות לידיים, בכדי שלא נגיע למצב כמו זה".

יצויין לשבח חבר הכנסת יעקב מרגי שהתגייס מתחילת הפרשה לטפל בעניין ולהביא לשיבוץ הבנות בסמינרים. אך גם לפניותיו, לקח לעיריית בני ברק כשלושה חודשים לפעול.

כזכור, הורי הבנות שלחו מכתב לאיציק זהבי, מנהל המחוז החרדי, בו גוללו מדם ליבם את הסבל שעובר על הבנות. במכתב, שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", כתבה האם בין היתר, "עלינו לציין כי הרישום לסמינרים היה לפני שנה בחודש חשוון וכי למחרת הרישום הנהלת סמינר ויז'ניץ התקשרו להודיע שבנותנו אפילו לא נכנסות לרישום".

"יש לציין שהפכנו אבן על אבן. אין אדם מקושר, או בתפקיד בכיר שלא פנינו אליו כולל רבנים שנתנו הוראה לקבל את בנותינו. בכל פעם שפנינו ללשכת ראש העיר דחו אותנו בלך ושוב ו'הנושא בטיפול'. עלינו לציין שמחנכותיהן בבית יעקב ויז'ניץ המומות מאי קבלת בנותינו לסמינר, וניסו ללא לאות לפנות למנהלת סמינר תורני חסידי שלא הסכימה אפילו להקשיב לדעתן על בנות ערכיות ומיוחדות שהן חינכו אותן שנה שלמה ויכולות להעיד עליהן. מחנכות אלו פנו גם לסמינר ויז'ניץ, ונתקלו בחומה מדובר בבנות איכותיות, צנועות, שמתאימות לסמינרים אלו בכל קריטריון הנדרש ולמרות זאת סירבו לקבלן. אין פוצה פה, אין דין ואין חוק" כתבו ההורים במכתב.

התאומות החסידיות סמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד