י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בעקבות מתקפת הסייבר: בריטניה מקצה 50 מיליון ליש"ט לאבטחת המחשבים בבתי חולים

במתקפה ביום שישי נחסמה גישה של רופאים לתיקי מטופלים ובתי חולים נאלצו לבטל טיפולים רפואיים; הממשלה טוענת כי מערכת הבריאות במדינה הוזהרה מספר פעמים מפני איום הסייבר

  • י"ח אייר התשע"ז
בעקבות מתקפת הסייבר: בריטניה מקצה 50 מיליון ליש"ט לאבטחת המחשבים בבתי חולים



ממשלת בריטניה תוציא כ-50 מיליון ליש"ט על שיפור אבטחת המידע של מערכות המיחשוב במערכת הבריאות הלאומית (NHS), והזהירה את ה-NHS מפני איומי סייבר. כך אמר היום שר ההגנה הבריטי, מייקל פאלון.

בראיון ל-BBC אמר פאלון כי ממשלת בריטניה בראשות תרזה מיי הגדירה בדיון בטחוני כי התקפות סייבר הן אחת משלושת האיומים הגדולים למדינה. "הקצבנו 1.9 מיליארד ליש"ט להגן עלינו טוב יותר וחלק משמעותי מזה הופנה ל-NHS", אמר פאלון לאחר שמתקפת סייבר מנעה מבתי חולים במדינה לטפל בחולים ביום שישי.

בסך הכול נפגעו 200 אלף מחשבים בלפחות 150 מדינות, לפי נתונים שפירסם היום האיחוד האירופי.

במתקפת הסייבר בבריטניה נחסמה גישתם של רופאים לתיקי מטופלים בלפחות 16 בתי חולים ומתקנים רפואיים נוספים, וחדרי מיון נאלצו להפנות חולים למוסדות חלופיים. המתקפה הגבירה את החשש מפני יכולתם של האקרים לפגוע בשירותים ציבוריים חיוניים. דובר מטעם זרוע המחשבים של ה-NHS, טום דונלי, מסר כי המוסדות שנפגעו כוללים בתי חולים וקליניקות המספקות שירותים נוספים.

בנוסף לתיקים רפואיים, עובדי בתי החולים איבדו את הגישה ללוחות זמנים של פגישות, לשירותי דואר אלקטרוני ולקווי טלפון פנימיים. לאחר ההתקפה התברר כי ה-NHS התעלמה בשנה האחרונה מאזהרות חוזרות ונשנות, על פיהן ההגנות על מחשביה אינן מעודכנות וכי היא פגיעה להתקפות מסוג זה.

זמן קצר לאחר ההתקפה פרסמו עובדים במתקנים רפואיים שנפגעו תצלומים של מסכים נעולים, שעליהם הודעה כי על המשתמש לשלם 300 דולר - בדומה להודעה שהופיעה על צגי מחשבים במדיות אחרות. אחד מטכנאי המחשבים של מערכת הבריאות הממשלתית אמר: ״בסביבות השעה 12:30 (שעון מקומי) נפלו שרתי הדואר האלקטרוני שלנו. לאחר מכן מערכות מחשב הקשורות בטיפול בחולים נפלו גם הן״. זמן קצר לאחר מכן הורו הרשויות לכל העובדים לסגור את המחשבים שלהם ולהמתין להוראות נוספות.
מתקפת סייבר בריטניה בתי חולים אבטחת מידע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד