י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מיקרוסופט מאשימה: מתקפת הסייבר - בגלל סוכנויות הביון בארה"ב

נשיא במיקרוסופט תקף בבלוג של החברה את סוכנויות הביון בעולם ששומרות אצלן תוכנות זדוניות למטרות ריגול: "זה כמו שיגנבו טילים מהצבא"

  • י"ט אייר התשע"ז
מיקרוסופט מאשימה: מתקפת הסייבר - בגלל סוכנויות הביון בארה"ב



הפריצות למחשבים שעורכת ממשלת ארה"ב הובילו גם למתקפת הסייבר בסוף השבוע האחרון, כך האשים בראד סמית, נשיא במיקרוסופט, בפוסט שפירסם בבלוג של החברה.

התוכנה הזדונית "וונהקריפט השתמשה בפרצות שנגנבו מסוכנות לביטחון לאומי (NSA) בארה"ב. על גניבת הכלים האלה דווח מוקדם יותר השנה. ב-14 במארס הוציאה מיקרוסופט עדכון אבטחה כדי לסגור את הפרצות האלה ולהגן על הלקוחות", כתב סמית, שמשמש גם בתפקיד היועץ המשפטי של החברה. הוא ציין כי עדכון האבטחה מגן אמנם על מערכות חדשות יחסית, אך גופים שמשתמשים במערכות הפעלה ישנות לא היו מוגנים – וזה מה שגרם לחשיפה שלהם למתקפת הסייבר.

"אנחנו לוקחים ברצינות כל מתקפת סייבר, ומיום שישי אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי לסייע ללקוחות שלנו שהושפעו מהמקרה הזה", כתב סמית. הוא התייחס לכך שבשל ההיקף החריג של המתקפה, הוציאה מיקרוסופט עדכון אבטחה גם למערכות הפעלה ישנות כמו וינדוס XP.

"ברור שיהיה לקח חשוב מהמתקפה של וונהקריפט שנצטרך ללמוד כדי להימנע מסוג דומה של מתקפות בעתיד", כתב. "אנחנו נעריך מה קרה במתקפה הזו ומה ניתן ללמוד ממנה, וניישם את הדברים כדי לחזק את היכולות שלנו... אנחנו נשתף גם את מה שנלמד עם רשויות אכיפת החוק, ממשלות ולקוחות נוספים שלנו מסביב לעולם".

הוא הוסיף שהטיפול בפרצות סייבר צריך להיות אחריות משותפת לחברות וללקוחות – שצריכים לעדכן את מערכות ההפעלה שלהם בהתאם להנחיות האבטחה של מיקרוסופט.

בוא תקף את הפריצות הממשלתיות למחשבים וכתב: "המתקפה הזו מספקת דוגמה נוספת למה שורת הפרצות שנשמרות אצל ממשלות מהווה בעיה. זה דפוס קבוע ב-2017. מצאנו פרצות שנשמרו ב-CIA והופיעו בוויקיליקס, והפרצה שהשתמשו בה עכשיו נגנבה מ-NSA והשפיעה על לקוחות בכל העולם. פרצות שנמצאות בידי הממשלה נגנבות מודלפות כל הזמן למרחב הציבורי וגורמות לנזק נרחב. אפשר להשוות את זה לנשק קונבנציונלי כמו טילי טומהוק שייגנב מצבא ארה"ב" כתב.

"הממשלות בכל העולם צריכות לראות במתקפה הזו קריאת השכמה. הן צריכות לשנות את הגישה ולהשתמש במרחב הווירטואלי באותם כלים שבהם הם משתמשים בכל הנוגע לנשק בעולם הפיזי", כתב וקרא לשיתוף פעולה בין הממשלות בעולם.
מיקרוסופט מתקפת סייבר סוכנויות ביון ריגול תוכנות זדוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד