י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תביעת הנושרים והליב"ה • השופט: המוסדות החרדים לא אשמים

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': מתוך חילופי הדברים עם השופט ב'מחוזי' בקדם משפט, בעניין תביעת המדינה בידי נושרים מהחינוך החרדי שהפכו חילונים - על כך שלא למדו ליבה, מסתמן; המוסדות החרדים ניצלו • כל הפרטים

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



בבית משפט המחוזי בירושלים הסתיים לפני שעה קלה הדיון בתביעה הנזיקית שהגישו עשרות חוזרים בשאלה נגד המדינה, בדרישה לפיצוי כספי מצד המדינה על כך "שלא זכו ללימודי ליבה בעת לימודיהם בבית הספר ועל הנזק שנגרם להם בעקבות כך", כלשון התביעה.

כזכור, המדינה הגישה הודעת צד ג' לעשרות תלמודי תורה וישיבות קטנות שחמישים מהם הגישו כתב הגנה נרחב באמצעות משרד עורכי הדין כבירי נבו קידר בלום. כתב ההגנה הוכיח לכאורה, כי לתביעות החוזרים בשאלה אין כל בסיס משפטי ועובדתי.

בדיון עצמו הסבירו עורכי הדין - ובית המשפט הביע הסכמה לדברים, כי המדינה שגתה בעצם הגשת הודעת הצד ג' למוסדות החרדים שפעלו לפי הדין ונתנו חינוך איכותי מהמעלה הראשונה תוך שימור מורשת ישראל, יהדות וערכים. החינוך החרדי לא יסכים שיוצג כביכול יש בו פגם, גם לא במשתמע, כאשר ההיפך הוא הנכון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שופט ביהמ"ש המחוזי משה ברעם שדן בהליך, הציע למדינה מחוץ לפרוטוקול, בעקבות הטענות כבדות המשקל של המוסדות, למחוק את התביעה ולבטל את הטענות נגד המוסדות החרדים - ואף ביקש מהפרקליטה שניהלה את ההליך להעלות את הצעתו בפני פרקליטת המחוז.

בדיון עצמו אף עלתה שאלת ההתיישנות וכן סוגיות משפטיות נוספות כשהשופט הבהיר כי כלל לא בטוח שהתובעים גם לשיטתם - נקטו בהליך המתאים - כפי שטענו המדינה והמוסדות.

כנהוג בדיון ראשון של קדם משפט, שלח השופט את הצדדים להתייעצות וקבלת תגובות כאשר במרכז, כאמור, עמדה ההצעה של בית המשפט למחוק את תביעת צד ג' של המדינה נגד המוסדות החרדים.

מעמותת "יוצאים לשינוי" נמסרבתגובה : לא ניכנע ללחצים אשר נועדו לגרום ליוצאים בשאלה לסגת מתביעתם
יוצאים בשאלה לימודי ליבה בית המשפט תביעה נזיקית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד