י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אתר הקניות האהוב בישראל נגד דואר ישראל: אחראי לעיכוב של אלפי חבילות

בשבועות האחרונים קיבלו כ-13 אלף מלקוחות החברה הישראלים הודעות במייל על עיכובים צפויים של 7-5 ימי עסקים במסירה, ונוצר חשש למצב החברה • בתגובה להערכות על העלאת מחירים צפויה, מסרה החברה כי אלה צפויים לעלות בבריטניה בלבד

סניף דואר בירושלים. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
סניף דואר בירושלים. צילום: קובי גדעון, פלאש 90



העיכובים שנוצרו לאחרונה במשלוחים של ענקית האופנה הבריטית נקסט נובעים מבעיות במרכז המשלוחים החדש של דואר ישראל - כך אומרת החברה במענה לפניית TheMarker.

בשבועות האחרונים קיבלו כ-13 אלף מלקוחות החברה הישראלים הודעות במייל על עיכובים צפויים של 7-5 ימי עסקים במסירה, ונוצר בקרבם חשש למצב החברה. לדברי נציגת החברה הבריטית, "כל לקוחות נקסט שהיו עיכובים במשלוחי החבילות שלהם קיבלו על כך עדכון. הבעיות בהשקה של מרכז המשלוחים החדש לא השפיעו רק על נקסט, כמובן. למיטב הבנתי, הבעיות האלה נפתרו ומשלוחי חבילות חדשות של נקסט לישראל נעשים שוב בזמן".

האתר של נקסט הוא בין שלושת אתרי הקניות הפופולריים בישראל, אחרי עלי אקספרס ואיביי. מנתוני דואר ישראל עולה כי מאז שנקסט התחילה לבצע משלוחים לישראל, לפני ארבע שנים, היקף ההזמנות מהרשת גדל בעשרות אחוזים מדי שנה. העיכובים שחוו הלקוחות בשבועות האחרונים הם חריגים יחסית לאתר של חברת נקסט, הנחשבת למצטיינת בשירות שהיא מעניקה לצרכן הישראלי - הן מבחינת זמן המשלוח והן בשירותי המעקב אחר החבילה. כך , למשל, החברה שידרגה את שירות המשלוחים ללקוחות לשירות פריים של דואר ישראל, הכולל התחייבות לחלוקה בישראל עד שלושה ימי עסקים מנחיתת הפריט.

נקסט הפחיתה לאחרונה את תחזית הרווח והמכירות לאחר שדיווחה על ירידה ברווח השנתי שלה, לראשונה מזה שמונה שנים בעקבות הברקזיט והיחלשות הליש"ט. מניית החברה צנחה ב-43% מהשיא שרשמה בדצמבר 2015 בבורסת לונדון. החברה מכחישה כי היא סובלת מקשיים כלכליים: "אנחנו צופים השנה רווח לפני מס של 680-740 מיליון ליש"ט. באחרונה הפחתנו את טווח התחזית, בעיקר בשל תנאים קשים בתחום הקמעוני בבריטניה".

"נקסט ממשיכה לשמור על דירוג ההשקעה שלה", הוסיפה, "כלומר הדירוג הגבוה ביותר כחברה, כפי שהיא מדורגת כבר שנים. נכון, המכירות יכולות היו כמובן להיות גבוהות יותר, אבל העסקים שלנו יציבים מאוד".

לבסוף הרגיעה החברה את הלקוחות הישראלים בנוגע להעלאת מחירים באתר, ואמרה כי המחירים צפויים לעלות בבריטניה בלבד: "העלאת המחירים של 4%-5% היא על מוצרים שנמכרים בבריטניה, בעקבות הברקזיט. היא לא נוגעת לתמחור באתרים השונים של נקסט. התמחור הבינלאומי דווקא יורד לאורך זמן, כדי להפוך את נקסט לתחרותית יותר בשווקים השונים ברחבי העולם".

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "לדואר ישראל קשר עסקי הדוק עם נקסט מאז כניסתם לישראל, וקצב ההזמנות מהאתר הכפיל את עצמו בארבע השנים האחרונות.

"אנו עומדים בכל דרישות החברה לאספקת חבילות תוך 2-3 ימי עסקים ושביעות הרצון של הציבור גבוהה ביותר - מה שמגביר את קצב ההזמנות מאתר זה, גם בימים אלה. לפני כשבועיים נפתח מרכז המיון החדש לחבילות במודיעין. המרכז נמצא בתקופת הרצה, ובאופן טבעי ייתכנו בתקופה זו עיכובים בתהליכי התפעול. יודגש כי החבילות חולקו ונקסט עודכנו בהתאם".
נקסט דואר ישראל קניות באינטרנט העלאת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד