י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הנגיד של ויז'ניץ • הרב אברהם איילנדר זצ"ל

הנגיד הרב אברהם איילנדר - המנוע העיקרי מאחורי 'מרכז חסידי ויז'ניץ', בראשו עומד הגרמ"מ הגר, הלך לעולמו, בגיל 65 • לפני 33 שנה תיקן האדמו"ר שיעורים לרפואתו

הנגיד רבי אברהם איילנדר ז"ל. צילום: מהנעשה במלכות ויז'ניץ
הנגיד רבי אברהם איילנדר ז"ל. צילום: מהנעשה במלכות ויז'ניץ

ברוך דיין האמת: ממאנסי שבארה"ב מגיע הידיעה על פטירתו של הנגיד הרבני הרה"ח רבי אברהם איילנדר ז"ל (65) ששימש כראש הקהל דחסידי ויז'ניץ במאנסי.

ר' אברהם נפטר בשעה 06:00 בבוקר, לאחר שבשבועות האחרונים שהה בבית החולים בשל מצבו הרפואי שהלך והתדרדר.

בשנים האחרונות, סבל רבות מבעיות בליבו. בחודשים האחרונים חלה מאוד ומצבו הרפואי התדרדר, והוא אושפז בבית החולים. הבוקר, השיב נשמתו לבוראה.

לפני כשלושים שנה, בשנת תשל"ח, גילו הרופאים כי ר' אברהם סובל מהמחלה הנוראה. המנוח, שנחשב לאחד ממקורביו של האדמו"ר מויז'ניץ הגיע לבית האדמו"ר וביקש שהחסידים ילמדו לרפואתו השלימה.

מאז אותה שנה, תוקנה בחסידות ויז'ניץ תקנה לפיה החסידים לומדים שעה אחת מידי ערב, תחת הכותרת 'שיעורי תורה ברבים'. לאחר שנקבעו סדרי הלימוד, החלים הנגיד ממחלתו וחזר לאיתנו.

אמש (ג') הגיע הגרמ"מ הגר לבקרו בארצות הברית. הביקור שנשמר בחשאיות, נערך שעות ספורות לפני פטירתו, ובשעות אלו עושה הגרמ"מ את דרכו בחזרה לארץ. המנוח, היה המנוע העיקרי שמאחורי פעילות 'מרכז חסידי ויז'ניץ', העומדים בראשותו של הרה"צ רבי מנחם מנדל הגר - אב"ד קרית ויז'ניץ. מלבד התמיכות שהיה נוהג להעניק ביד רחבה למוסדות תורה, היה תלמיד חכם מופלג, והקפיד מידי יום על כמה שעות לימוד.

מעשי החסד אותם היה נוהג לעשות בסתר, התפרסמו למרות רצונו לשמור על חשאיות. מידי שבוע, הוא היה מגיע לאולמות בהם היו נישאים זוגות מעוטי יכולת, והיה משלם לבעל האולם את כל הוצאות החתונה. שהמחותנים חסרי האמצעים היו מגיעים לשלם, היה מודיע להם בעל האולם, שחובם שולם.

הותיר אחריו את בנו יחידו הרב ישכר דב איילנדר יו"ר הוועד להוצאת 'דברי אלוקים חיים' מהאדמו"ר מויז'ניץ.

מחותנו הוא הגאון רבי שמואל ברגר רב ביהמ"ד טאלנא בבני ברק.

מסע הלוויה ייצא היום (ד') בשעה 9:00 בבוקר לפי שעון ארה"ב מביהמ"ד ויז'ניץ במאנסי, ויטמן בבית החיים במאנסי.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד