י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גם בסעודה האחרונה לחייו, אמר דבר תורה

ר' מאיר הלוי הורביץ זצ"ל, באר-שבע - אופקים • "הוא הקפיד באופן מיוחד על שמירת הלשון. ספרי הרמח"ל לא סרו משולחנו והוא זכה לבנים הנמנים על טובי האברכים"

גם בסעודה האחרונה לחייו, אמר דבר תורה

ברוך דיין האמת: אופקים הוכתה הלם ביום חמישי האחרון עם הסתלקותו בפתאומית של ר' מאיר הלוי הורביץ זצ"ל. הוא צעד עם רעייתו ברחובה של עיר - התמוטט ולא קם.

מאמצי ההחייאה של כונני מד"א לא צלחו והוא השיב נשמתו ליוצרה למגינת לב בני משפחתו, כשהוא בן 80 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בגרמניה. בבחרותו למד בישיבת קול תורה. לאחר נישואיו עבר לעיר באר שבע ועסק שם בהוראה ובגמילות חסדים. רשמית, שיש בבירה כמנהל ומורה בבית ספר תיכון.

מכריו מספרים, כי חינך את ילדיו בצורה מיוחדת במינה: "בכל סעודה שאכל בכל ימות השבוע וקל וחומר בשבת, הקפיד לומר דבר הלכה. הוא הקפיד באופן מיוחד על שמירת הלשון. ספרי הרמח"ל לא סרו משולחנו והוא זכה לבנים הנמנים על טובי האברכים בארץ".

באחרית ימיו, עבר לגור בסמוך לאחר מבניו באופקים. "גם בסעודה האחרונה בטרם נפטר, הקפיד לומר דבר תורה", אומר לנו אחד המכרים.

בשנותיו האחרונות, כשהתקשה ללכת לביהכנ"ס, הגיעה לביתו קבוצת אברכים כדי להשלים לו מנין.

הותיר אחריו אחד עשר ילדים, כולם נשואים.

בהלוויתו שיצאה מבית בנו הרב גבריאל באופקים, הספידוהו: הגאון רבי יעקב פרידמן ראש ישיבת תפרח, ורבני המקום הגר"י פינקוס, הגר"י טשזנר והגר"א שוורץ.

משם המשיך המסע לבית הלוויות שמגר בירושלים, שם השתתף קהל רב ובראשו גיסו הגאון רבי יהושע נויבירט בעל ה'שמירת שבת כהלכתה', הגאון רבי משה יהודה שלזינגר ראש ישיבת קול תורה, מחותנו הגאון רבי יהודה עדס ראש ישיבת קול יעקב, והגאון רבי אהרן ראז רב בית החולים ביקור חולים.

ר' מאיר נטמן בהר המנוחות.










תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד