ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מי ילווה כספים? • הרה"ח רבי יעקב הרטמן ז"ל

בעל הגמ"ח של סאטמר ומחשובי החסידות, ר' יענק'ל הרטמן (91), הלך לעולמו ביום השבת • נפטר ללא שהותיר אחריו זרע של קיימא • "בעל חסד עצום ומקים עולה של תורה", מספרים בסאטמר

רבי יעקב הרטמן זצ"ל לפני כחצי שנה ביום ההצלה של ה'דברי יואל'
רבי יעקב הרטמן זצ"ל לפני כחצי שנה ביום ההצלה של ה'דברי יואל'

ברוך דיין האמת: בשבת נפטר בבית הרפואה 'מעיני הישועה' בבני ברק הרה"ח רבי יעקב הרטמן זצ"ל.

לפני כשבוע וחצי אושפז בבית החולים, בשל תשישות, בליל שבת התדרד מצבו, ובשבת אחר הצהריים, השיב את נשמתו לבוראה.

'ר' יענק'ל', כך כונה בפי כל, נולד בעיירת סיגעט שברומניה לפני כ 91 שנים לאביו ר' יהושע ז"ל, והיה תלמידו חביבו של האדמו"ר בעל ה'דברי יואל' מסאטמאר זי"ע.

המנוח זצ"ל שימש שנים ארוכות כחבר הנהלת מוסדות סאטמאר בבני ברק, ועזר לבנות את בניני המוסדות. הקים גמ"ח גדול ששימש להלוואות כספים לחסידי סאטמר, זאת בנוסף לכסף הרב שהיה תורם ומלווה מכיסו הפרטי. אחד מהחסידים שהיה מקורב אליו סיפר אמש (מוצ"ש) ל'בחדרי חרדים': "הוא היה בעל חסד עצום. כל אחד מהקהילה שהיה זקוק לכסף, היה הולך מיד לר' יענק'ל הרטמן".

באחרית ימיו הקים בית מדרש בשם 'אהל יהושע', מתחת לביתו ברחוב ברנדשטטר בבני ברק, זאת עקב קשיי ההליכה מהם סבל. בית המדרש אותו הקים בעשר אצבעותיו, שימש לתורה ולתפילה לרבים שהתפללו שם, "תמיד אם מתפלל או שכן חיפש היכן לעשות שלום זכר או שמחה תמיד נעתר להקצות את בית מדרשו לרגל השמחה".

המנוח היה שמח ושימח את כולם. כשפתח שיחה אם כל אדם באשר הוא פתח תמיד היה אומר: 'מה אתה אומר ידידי היקר'

המנוח זצ"ל השאיר אחריו את רעייתו שתחי' ללא שהשאיר אחריו זרע של קיימא. הציבור נקרא ללמוד משניות לע"נ רבי יעקב בן ר' יהושע.

הלוויתו יצאה אמש (מוצ"ש) בשעה 21:00 מבית מדרשו 'אהל יהושע' ברחוב ברנדשטטר 6 בבני ברק, ועברה דרך ביהמ''ד הגדול 'ויואל משה' סאטמאר ברחוב ישמח משה, להר המנוחות שם נטמן למנוחת עולמים. על פי צוואתו לא הספידהו.

בסעודת המלוה מלכה שנערכה כמידי מוצ""ש בביהמ"ד סאטמאר נשא דברים לזכרו, ראש הישיבה הגרח"צ מייזליש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד