י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משב"ק הסקולנע'ר - איננו • רבי יקותיאל וויס ז"ל

בגיל 91 הלך לעולמו רבי יקותיאל וויס ז"ל, מי ששימש במשך שנים ארוכות כמשמשו האישי של האדמו"ר מסקולען • איך זכה הילד ההונגרי להפוך לחביבם של גדולי ישראל • דמעות

הרה"ח רבי יקותיאל וויס ז"ל
הרה"ח רבי יקותיאל וויס ז"ל

ברוך דיין האמת: רבי יקותיאל ווייס (91) ז"ל נפטר אמש (ג') בבית החולים 'גוטסמערעטין', שבארצות הברית בשיבה טובה.

המנוח ז"ל נולד בשנת תרע"ט בעיירת קוסון שבהונגריה. אביו הרה"ח רבי חיים יוסף ז"ל היה השוחט של העיירה ומקורב לאדמו"ר בעל ה'אור מלא' מקוסון זצ"ל. בגיל 7 גלה המנוח ז"ל למקום תורה, ועבר ללמוד בתלמוד תורה מרוחק בעיירת נירבטאר. כשסיים בהצטיינות את לימודיו בתלמוד תורה, עבר ללמוד בישיבה של האדמו"ר מקאליב זצ"ל, ונודע בשקידתו העצומה ובידיעתו העצומה בכל מכמני התורה.

בשנת ת"ש עלה לארץ במסירות נפש, ועבר ללמוד בישיבת 'מאה שערים' בירושלים. לאחר תקופה קצר נישא רעייתו ע"ה. לאחר חתונתו, נסע לברוקלין שבארה"ב, שם שימש במשך שנים רבות את האדמו"ר מסקולען. בנוסף, שימש בעל תפילה בחסידות, ומסר את נפשו למען פדיון שבויים.

המנוח היה חביבם של גדולי ישראל בארץ, באירופה ובארה"ב. שנים רבות התגורר בעיר צפת, והיה מתפלל בקביעות על ציוני הצדיקים הטמונים בצפון.

אחד מבני המשפחה מספר ל'בחדרי חרדים': "הוא היה בעל חסד עצום. לפני פסח הוא היה אוסף סכומי עתק בכדי לחלק לנזקקים, וביתו היה פתוח תמיד לכל צרוע וזב, שמצא שם אוזן קשבת וארוחה חמה".

גם בשנתיים האחרונות בהם נחלש ועבר לגור בסמוך לילדיו בארה"ב המשיך בסדר יומו הקבוע ומעשי החסד הרבים.

הותיר אחריו משפחה ענפה בנים נכדים נינים תלמידי חכמים וחסידים הממשיכים את דרכו.

ארונו יגיע היום (ד') לארץ ומסע הלוויתו תצא בשעה 18:30 מבית המדרש דחסידי סקולען ברחוב עזרא בבני ברק בדרכה לבית המדרש 'מאור חיים' בצפת, שם קבע את מקום תפילותיו. לאחר מכן יטמן בבית החיים העתיק בחלקה שקנה בימי חייו.
















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד