י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האחות האחרונה של הגרש"ז • הרבנית פרג ע"ה

האחות האחרונה של הגרש"ז אוירבעך - הרבנית שרה הינדא פרג ע"ה, הלכה לעולמה • בעלה, היה הפצוע הראשון של האינתפאדה, ולקה בשיתוק • המנוחה הוציאה את ספריו

האחות האחרונה של הגרש"ז • הרבנית פרג ע"ה

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים נפטרה הבוקר (ה') הרבנית הצדקנית מרת שרה הינדא פרג ע"ה אלמנת הגאון רבי משה מאיר הלוי פרג זצ"ל מיקיר קרתא דירושלים.

המנוחה ע"ה אושפזה בבית החולים בשבוע האחרון לאחר שסבלה מאי ספיקת כליות אך הבוקר השיבה את נשמתה כשהיא בת 81 בפטירתה.

נולדה בארץ בשנת תר"צ לאביה הגאון רבי חיים יהודה לייב אויערבך זצ"ל ראש ישיבת המקובלים 'שער השמים', אחיה הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל.

המנוחה ע"ה מסרה את נפשה למען התורה כדי שבעלה יוכל לשבת ולהגות בתורה באין מפריעים, היתה אשה גדולה מאוד, כל יום היתה מסיימת את כל ספר התהילים להצלחת צאצאיה.

באינתפאדה הראשונה כשבעלה זצ"ל הלך לפנות בוקר לכותל המערבי כמידי יום ביומו והיה הפצוע הראשון ובמשך 18 שנה היה משותק היא טפלה בו במסירות רבה אין קץ, הדפיסה את חידושיו במכונת כתיבה שיצאו בספריו על התורה.

הותירה אחריה את בניה רבי חיים יהודה לייב, רבי שמעון, וחתניה: הרבנים הגאונים רבי דוד יצחק שפירא ראש ישיבת באר יעקב, רבי יעקב דוד אילן מראשי ישיבת כנסת יצחק בחדרה, רבי ישראל בירנצוייג בעל ה'שמעות' על הש"ס, ורבי פנחס פודרביניק.

מסע הלוויתה תצא היום (ה') בשעה 13:00 בצהריים מביתה ברחוב גבעת שאול 9 להר המנוחות שם תטמן למנוחת עולמים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד