י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

השוטרים שיקרו במצח נחושה, והשמים לא נפלו

התיק שנגמר בזכיוי אתמול מקפל בתוכו חרדה עצומה לגורלה של מערכת המשפט - בה שוטרים מעזים להעיד שקר, ואפילו לא להתחרט על כך

עו"ד יצחק שיינפלד
עו"ד יצחק שיינפלד



כבוד השופט ירון מינטקוביץ: ״המחשבה כיצד עלול היה המקרה להסתיים אלמלא הוצג הסרטון - מדירה שינה מעיני״. אחריתו של הסיפור הקפקאי, שבו הואשם ונעצר גבר חרדי אב לששה בכך שתקף שוטרת בעת פיזור הפגנה בירושלים, נגמר בזיכוי מכל אשמה.

השוטרת וארבעה מעמיתיה - חמישה שוטרים במדים, העידו בבית המשפט תחת שבועה, לאחר שהוזהרו לומר את האמת! כי הנאשם תקף את השוטרת ולא במכה בודדה, אלא לאורך זמן ובפירוט רב.

אחד העדים, קצין בתחנת לב הבירה תיאר - "הבחנתי בנאשם עומד מעל השוטרת ונותן לה אגרופים לכיוון הראש והגוף שלה.. הפסיק רק בגלל שקפצנו עליו.. הוא לא נתן וברח אלא המשיך״. קצין משטרה. השוטרת שעומתה עם הסרט - נתקפה במחלת "השכחה".

בהכרעת הדין כותב השופט: "אין מנוס מלהגיע למסקנה הקשה אך המתבקשת, כי עדויותיהם של חמשת השוטרים - לא היו אמת". לאור זאת, החליט השופט לזכות את הנאשם מעבירת תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו. בנוסף הוא העביר את הכרעת הדין למח״ש, ״המחלקה לחקירת שוטרים״.

שמים לא נפלו, מוסרות ארץ על תילם. הכנסת לא סערה, רק בעיתונות החרדית ניתן לכך ביטוי וסיקור. חמשת השוטרים השקרנים לא הושעו ולו זמנית. הם לא מואשמים בשבועת שקר, ולא יענשו כחוק כפי שהוזהרו במפורש לפני שנשבעו לומר את האמת והעידו שקר. המפכ״ל עסוק בשלל בעיותיו ובעיות משורת ישראל. הוא לא התפנה לכך. מח״ש תחקור, אשרי המאמין. הפרשה תגווע ותשכח כמו קודמותיה. לכן, בעתיד יהיו עוד כמותה וחמורים יותר. זו שיטה ודרך.

לא ברור מה יהיה גורל הבחירות להסתדרות העובדים החדשה. בית המשפט אישר את המשך הספירה, ומאפשר לשלי יחימוביץ לעתור לביטול מוחלט של תוצאות הבחירות ועריכתם מחדש בפיקוח נאות. מה שבטוח וידוע, שסדר לא היה. לדברי יחימוביץ: "זו מערכת בחירות שזויפה ונגנבה באופן שיטתי, מכוון והמוני, וכמויות העדויות שזורמות אלינו מצליחות להכות אותנו בתדהמה בכל פעם מחדש"

אנשי ניסנקורן מאשימים אותה בבכיינות טיפוסית. העובדות זועקות! הבחירות האחרונות בהסתדרות, מצטרפות למערכות בחירות נוספות במוסד לא מפואר זה, שתוצאותיהם היו ידועות מראש ולמעשה הוכתבו לעובדים מלמעלה. כולם ידעו ושתקו. לאחר הבחירות כולם השתתפו בחגיגה. שלי יחימוביץ, שמחפשת סידור עבודה חדש לעצמה לאחר שכשלה במרוץ לראשות מפלגת העבודה, פיצצה את הבלון. היא ניסתה ברצינות לנצח. המנגנון החזיר מלחמה שערה, נלחם על חייו ופרנסתו.

600 מיליון ש״ח נגבים כל שנה מהעובדים עבור פעילות ובעיקר משכורות עובדי וראשי ההסתדרות החדשה. סכום עתק בכל קנה מידה. ניתן היה לעשות המון לרווחת העובדים בסכום זה. בפועל הכל הולך על אחזקת מנגנון מנופח, משכורות ענק, רכבים ונסיעות לחו״ל. חגיגה ע״ח העובדים.

כולם יודעים ושותקים. לשר האוצר נוח עם הפונקציונרים שעושים קולות, רעש וצלצולים ומגיעים בקלות ובקלילות להסכמים ע״ח העובדים שלא מחזיקים יד על השאלטר, לא יכולים להשבית את נמלי הים ושדות התעופה. לוועדי העובדים החזקים נוח מאד, הם מקבלים עצמאות ובערך את כל מה שהם מבקשים. נוח להם בהסתדרות שהם מנווטים כרצונם.

לבוסים נוח בכורסאות המרופדות, הלשכות המפוארות, המשכורות והתנאים. בפנסיה הם הולכים לייעץ למעסיקים מול ההסתדרות. חיים שכאלה. תרבות של שקר שנוחה לכולם. רק שהעובדים משלמים על כך ממשכורתם. פלא על השחיתויות של מערכת הבחירות? המנגנון נלחם בשיניים.

״תרבות השקר״ הורגת את המנהל התקין בישראל. כך זה במשטרה, בהסתדרות, בכלא צבאי, כשקצין יכול למנוע הנחת תפילין מעציר חרדי ונענש עונש מצחיק. כששקר נהפך לתרבות זו דמוקרטיה להרע, שמאבדת עצמה לדעת. צריך לדעת לעצור במדרון פן נסחף לאבדון.
משטרה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד