י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חשיפה: גניבת מצלמה גרמה לשינוי במבצע המשטרתי במאה שערים

תיעוד חדש חושף פרטים נוספים על 'יום השישי השחור' במאה שערים. בתיעוד נראה כיצד נחטף ה'ילד המדמם' מידי השוטרים, וכך גם תחילת המהומה האלימה סביב ה'חייל'. וגם: כך ילד שגנב את מצלמת הווידאו של בלש, גרם כנראה לשינוי במבצע

חשיפה: גניבת מצלמה גרמה לשינוי במבצע המשטרתי במאה שערים
זינדל



פרסום ראשון: במסגרת מבצע 'חרדקים יזומים' ביום שישי האחרון, ילד גנב מצלמת וידאו של אחד הבלשים, כמו כן מכשיר קשר של המשטרה שנותר במקום במהלך המהומה הגדולה. גניבת המצלמה מנעה המשך מעצרים בשכונה.

כך גם, היום התפרסמו צילומי וידאו נוספים השופכים אור נוסף על ההתרחשויות במהלך המבצע בצהרי יום שישי.

שני אירועים מרכזיים במהלך המבצע שנמשך כשעה, הפכו את המבצע האחרון ליוצא דופן, וככזה שמעמיד בספק את המשך ביצועו בשכונה.

במקרה הראשון, נער בר מצווה ממשפחת ד. נתפס על ידי "הבלש בחולצה הלבנה" - כפי שמגדירים אותו בשכונה, ועוד נגיע אליו בהמשך - כחשוד בתקיפה, הוא נאבק ולא הסכים למעצרו, הצליח להימלט ונתפס שוב. ככל הנראה במהלך מהומה זו הצליח אחד הילדים להעלים את מכשיר הוידאו שהיה בידי איש המשטרה הלבוש אזרחית, שתפקידו היה לתעד את ההתרחשויות, כך שיהיה על מה לבסס כתבי אישום, אחר המעצרים.

הנער שאותו בלש סימן כמי שדרוש למעצר, על פי המשטרה אף חבט בשוטרים באגרופים במהלך ניסיון המעצר שלו, ולכן נהג בו 'הבלש בחולצה הלבנה' בחומרה יתרה. בתיעוד הוידאו הראשון, שפורסם כבר ביום שישי ועורר זעזוע ומחאה ציבורית אדירה - שהגיע עד לחברי הכנסת ולדיון בוועדה בכנסת - נראה השוטר כשהוא לופת את הנער בצווארו ומראשו ופניו של הנער ניגר דם.

במהלך המהומה שניים משיני הנער נשברו, על פי מה שמספרים ב'תולדות אהרן' בליל שבת קבוצת אברכים חיפשה את השיניים בזירת ההתרחשות, כדי לנסות להציל עלויות כבדות בטיפול בשיניים. כעת אנו חושפים ב'בחדרי חרדים' תיעוד חדש מהמהומה, בתיעוד זה ניתן לראות את תחילת האירוע השני, תקיפת החייל שכמעט הפכה ללינץ'.



בפעם השנייה, זו כבר היתה מהומת ענק:, כפי שניתן לראות בתיעוד הוידאו (בדקה 5:20), שפורסם היום לראשונה ב'בחדרי חרדים', (קישור בסוף הכתבה) לקראת סוף הדרך - בעת שהעצור הוצעד רגלית ברחובה הראשי של שכונת 'מאה שערים', כ-30 מטרים מניידת הסוואנה שעליה הועמסו העצורים ועמדה ברחוב 'שבטי ישראל', החלה הסתערות המונית, ואז גם גביית 'תג מחיר' מ"הבלש בחולצה הלבנה". הוא הוכה, ואת הנער הצליחו לחלץ מידיו, רק בעזרת שני חבריו הוא הצליח לצאת מהמקום ולסגת החוצה מהשכונה, אלא שאז חזרו הבלשים שוב לשכונה.

את פעולת החילוץ של הנער, גם במחיר תקיפת השוטר מסבירים בשכונה: "חילצנו את הילד כי אף אחד מהבלשים לא היה עם כובע משטרתי ולא הציג תעודה. מה אתה רוצה שנעשה כשאנחנו רואים כמה בריונים חילונים סוחבים ילד פצוע, בטח שנתעצבן ונתערב לחלץ אותו", אומר ל'בחדרי' ג. שנכח במקום.

האירוע השני נחשף אתמול ב'בחדרי חרדים' ועורר סערה - תקיפת השוטר שהגיעה לכמעט לינץ'. הבלש שהיה למעשה מרכז המבצע, זה שהיה לבוש במדי חייל, נחשף כעת בוידאו חדש שאנו מציגים, במרכזה של מהומה. הוא עומד לבדו בין קבוצת תושבים ממאה שערים, חלקם חסידי תולדות אהרן עם "זברות", האווירה במקום מתוחה, יש גם דחיפות, ויכוחים וקריאות לעברו לצאת מהשכונה.

כל זה קורה אחרי שאותו חייל כבר הלך את הדרך משבטי ישראל פנימה למאה שערים, עד פינת זוננפלד, ספג קריאות וחזר חזרה עד בית המרקחת ברחוב, שם תועד הוידאו.

ברגע אחד, הבלש פונה ימינה ומסתער על אברך, מלמד בחיידר של 'תולדות אהרן', ששניות קודם עמד לידו. לא ברור מדוע הוא מסתער דווקא עליו. כאן מסתיים צילום הוידאו. מאוחר יותר סיפר המלמד לחבריו, כי השוטר סינן לעברו: "אתה הקרבן שלי היום".

את מה שהתרחש בדקות שאחרי, אימתנו והצלבנו עם ארבעה עדי ראייה שונים שנכחו במקום, במשטרה לא הכירו את הפרטים או לפחות לא התייחסו אליהם. מה שהם מספרים זה שהאברך כש"החייל" על גבו, פנה אל הסמטה הסמוכה, רחוב שפיצר, שם החל מאבק שכלל ניסיון בריחה מצידו, והתעקשות של "השוטר" לאחוז בו ולא לתת לו להימלט ממעצר.

בשלב זה ההמון, שכפי שנראה בוידאו כבר היה משולהב ובוער, גם אחר מעצר הילד שהפך לברוטלי ואלים והביא לתסיסת הרוחות - בא לעזרת המלמד, והיכה בשוטר ללא רחם, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', על פי המשטרה, צלעותיו נשברו והוא פונה לבית החולים.

בתיעוד הוידאו החדש שפורסם מוקדם יותר היום, ניתן לראות כיצד החייל נישא כולו על כתפי חברו, רגלית החוצה מהשכונה, על אף שהתקשה בהליכה.

בשלב זה לא נעצרו חשודים בתקיפתו, וזאת משום שכפי הנראה, אובדן מצלמת הוידאו של המשטרה שתיעדה את האירועים, תקשה על פיצוח המקרה. כך או כך, במאה שערים עדיין לא נרגעו הרוחות.
חרדקים יזומים המהומה במאש בלשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד