י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הנהלת אובר קורסת: המנכ"ל בחופשה ועשוי להיות מוחלף; הנשיא וסמנכ"ל העסקים עזבו

אמיל מייקל, סמנכ"ל העסקים של החברה ואחד האנשים הקרובים ביותר למנכ"ל טראביס קלאניק, עזב את החברה היום, עם פרסום דו"ח החקירה הפנימי לגבי שורת הטרדות מיניות בחברה וליקויים בתרבות התאגידית שלה

  • י"ט סיון התשע"ז
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



הצרות לא נפסקות באובר אפילו לרגע אחד. אמיל מייקל, סמנכ"ל העסקים של החברה ואחד האנשים הקרובים ביותר למנכ"ל טראביס קלאניק, עזב את החברה, לפי הודעה ששלח היום (שני) לעובדי אובר.

מייקל לא אמר אם הוא הועזב או עזב ביוזמתו, אבל ציין כי הוא ציפה ששני הצדדים יפרידו כוחות. "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי מייקל תיכנן להתפטר היום בעקבות פרסום תוצאות החקירה הפנימית בנוגע להטרדות מיניות והתרבות הניהולית בחברה. הדו"ח הוצג אתמול לתובע הכללי לשעבר של ארה"ב, אריק הולדר, שעמד בראש הצוות.

את מייקל יחליף בתפקיד דיוויד ריכטר, סגן נשיא ליוזמות אסטרטגיות, לפי הודעת האימייל.

אתמול דן דירקטוריון אובר בדו"ח ולפי פרסומים אף דן בהחלפה זמנית של מנכ"ל החברה, טראוויס קלאניק, שהקים אותה והפך אותה לאימפריה עם שווי שוק מוערך של 70 מיליארד דולר. קלאניק ביקש חופשה לאחר מות אמו ופציעת אביו בחודש שעבר, ממנה הוא עשוי לא לחזור לאחר חשיפת עשרות מקרי הטרדה בחברה ושורה ארוכה של שערוריות שנחשפו בשנה האחרונה, לצד פרישתם של כמה מבכירי החברה ובהם הנשיא ג'ף ג'ונס, מספר 2 בחברה, שפרש על רקע חילוקי הדעות עם מייסד החברה בנוגע למינוי של סמנכ"ל תפעול.

בשבוע שעבר נחשף כי מנהל בכיר באובר השיג תיק רפואי של אישה שנאנסה בהודו על ידי נהג של החברה ופוטר לאחר שמקרה פורסם בעיתונות. לפי דיווחים ב"ניו יורק טיימס" ובאתר ריקוד, אריק אלכסנדר, מנהל תחום העסקים באובר לאזור אסיה-פסיפיק, השיג את התיק הרפואי של אישה שנאנסה ב-2014, אירוע שעורר גל מחאה במדינה נגד אובר. דובר אובר אישר כי אלכסנדר אינו מועסק יותר בחברה, אך סירב להגיב להאשמות. בעקבות האונס הרשויות בהודו השעו את פעילות החברה בניו דלהי.

ביום שלישי הודיעה אובר כי פיטרה 20 עובדים ושיפרה את ההכשרות הניהוליות בעקבות החקירה הפנימית לגבי הטרדות מיניות ובעיות אחרות בחברה. חברת פרקינס קוי, שאובר גייסה לחקור את הנושא, העלתה במסקנותיה כי בחברה התבצעו הטרדות מיניות, הפליה, בריונות וחריגות אחרות. במקביל מתבצעת חקירה של התובע הכללי לשעבר של ארה"ב, אריק הולדר, בנוגע לתרבות הארגונית של החברה. בפברואר התפטר המהנדס הראשי של אובר בגלל שערוריית ההטרדות.

בסוף מאי הודיעה אובר כי סמנכ"ל הכספים שלה, גאוטאם גופטה, יעזוב את תפקידו. גופטה, ששימש סמנכ"ל בפועל אף שמעולם לא קיבל רשמית את המינוי, סייע בפיקוח של שיחות ועידה עם משקיעים וניהל את צוות הכספים של אובר. אולם גופטה התמודד עם תהיות נמשכות מצד עובדים ומשקיעים אם יש לו את הניסיון להוביל את אובר לקראת הנפקתה הראשונה לציבור (IPO). אובר מסרה שהיא מחפשת אחר סמנכ"ל כספים אמיתי שיוכל לחזר אחרי וול סטריט.
אובר טראביס קלאניק אמיל מייקל דיוויד ריכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד