י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

2 מיליארד סיבות לצוקרברג לחייך - שיא במספר המשתמשים בפייסבוק

הרשת החברתית הגדולה בעולם ואחת מחברות הטכנולוגיה המובילות והעשירות בעולם, מציינת היום 2 מיליארד משתמשים. בזכות מודל של שימוש בחינם ופרסום ממוקד היא הפכה לאחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם

מארק צוקרברג, צילום: פלאש 90
מארק צוקרברג, צילום: פלאש 90



ענקית האינטרנט השיגה אתמול (ג') אבן דרך חשובה, וחוגגת את הצטרפות המשתמש ה-2 מיליארד שלה. פייסבוק, שנוסדה ב-2004 על ידי מספר סטודנטים מאוניברסיטת הרווארד, בהם המנכ"ל מארק צוקרברג, החלה את דרכה כרשת חברתית סגורה לטובת סטודנטים בלבד, ובספטמבר 2006 נפתחה לציבור הרחב. ב-2012 הונפקה פייסבוק בנאסד"ק, וכיום שווי השוק של החברה עומד על 445 מיליארד דולר.

פייסבוק חייבת את הצלחתה לריבוי המשתמשים בה, שכן המודל העסקי שלה מבוסס על פרסום ממוקד, תחום שבו היא המובילה העולמית ושממנו מגיעות 97% מהכנסותיה. אמנם קיימת סבירות גבוהה כי חלק מסוים מ-2 מיליארד המשתמשים הרשומים הם חשבונות פקטיביים ולא פרופילים של אנשים אמתיים, אך פייסבוק מנהלת מלחמת חורמה במתחזים. בשנים האחרונות פיתחה כלים שיאפשרו לה לאתר משתמשים פקטיביים - בעיקר באמצעות דיווחים של משתמשים אחרים.

עוד נתונים שפירסמה החברה היום: מדי חודש יותר ממיליארד אנשים משתמשים בקבוצות פייסבוק. בכל יום מעל ל-800 מיליון אנשים בממצוע משתמשים בכפתור הלייק.

מלבד האפליקציה הראשית, החברה רכשה שני שירותים חשובים שלהם משתמשים רבים - אינסטגרם, רשת חברתית לשיתוף תמונות ש-700 מיליון אנשים משתמשים בו מדי חודש, ואת שירות המסרים המידיים וואטסאפ שמונה 1.2 מיליארד משתמשים. בנוסף פיתחה פייסבוק את אפליקציית המסרים מסנג'ר, שמונה גם היא כ-1.2 מיליארד משתמשים.

פייסבוק מארק צוקרברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד