ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מחשבון ביטוח המשכנתא • כך תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים

מחשבון ביטוח משכנתא שהשיק משרד האוצר נועד לעשות סדר בזירה התחרותית של ביטוחי המשכנתא בישראל • מעתה צרכני המשכנתא יכולים לקבל נתוני מחיר אמינים ממקור מוסמך ואובייקטיבי.

מחשבון ביטוח המשכנתא  • כך תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים
pixabay



מערכות החוק במדינת ישראל קבעו כי, כל גורם המעניק משכנתאות רשאי לדרוש ממקבלי המשכנתא לרכוש עבורה ביטוח. ואכן, כל מי שלוקח משכנתא, משלם גם על ביטוח עבורה. מדובר בסכום חודשי שאינו גבוה, בסדר גודל של עשרות שקלים בחודש, אך לאורך חיי המשכנתא, מדובר בסכום מצטבר אשר עתיד להגיע לכדי עשרות אלפי שקלים בסופה של התקופה. לכן, לכל שקל שאתם יכולים לחסוך בעלות הביטוח יש משמעות גדולה.
עתה, עם השקת מחשבון ביטוח המשכנתא באתר משרד האוצר, תוכלו לבדוק בעצמכם את עלות הביטוח ולהחליט היכן תבטחו את המשכנתא שרכשתם.

מדוע אנו זקוקים לביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא מורכב משני מרכיבים עיקריים: ביטוח מבנה למשכנתא - המעניק כיסוי במקרים בהם יגרם נזק פיזי לדירה המשועבדת לבנק כתוצאה מנזקי טבע כמו רעידת אדמה, סופות, שריפות וכדומה. ובנוסף מורכב מביטוח חיים למשכנתא- במסגרתו חלה האחריות על חברת הביטוח את יתרת ההלוואה לבנק במקרים בהם לא יוכלו הלווים לעמוד בתשלומים מסיבה של מוות ובכך העול הכבד של המשכנתא לא ייפול על יורשיהם.



הבנק המלווה את המשכנתא רשאי כמובן לדרוש מכם לרכוש ביטוח משכנתא כדי להגן על ההלוואה והנכס, אך אינו יכול להכתיב לכם היכן וממי לרכוש את הביטוח. אתם רשאים לרכוש את ביטוח המשכנתא בכל דרך ומכל גורם שתבחרו וזאת כמובן לאחר השוואת מחירים מדוקדקת.

• אז היכן מומלץ לבטח את המשכנתא?

אנו מאמינים שאת ההצעה הראשונית תקבלו מהאיש שלכם בבנק. יועץ המשכנתאות יפנה אליכם בבקשה להזדרז ולרכוש ביטוח למשכנתא דרך הבנק. הוא יטען כי חבל לכם להתחיל לשבור את הראש, לחפש בחוץ ולערוך השוואת מחירים. הוא גם בוודאי יעדכן אתכם שבדיוק בתקופה זו יש מבצע מיוחד בבנק. אנו ממליצים לכם לסרב בנימוס ולעשות בדיוק להפך. במחשבון משרד האוצר, ניתן לשקף את עלויות הביטוח לפי נתונים שיוזנו למחשבון, ביניהם: סכום כולל, אורך המשכנתא והריבית אותה נתבקשתם לשלם ע"י החברה. על פי נתוני המחשבון של משרד האוצר חברת הביטוח המובילה AIG נמצאה הזולה ביותר בביטוחי משכנתאות. מדובר בחיסכון של עשרות שקלים בחודש, מאות שקלים בשנה ועשרות אלפי שקלים לאורך חיי המשכנתא. ב AIG תיהנו מחיסכון של עד 50,000 ₪ אל מול החברה שבתחתית הרשימה.
לאחר שבדקתם את נתוני המחשבון אנו מאמינים שאתם כבר יודעים היכן כדאי לבטח את המשכנתא וביטוח הדירה שלכם!

משכנתא מחשבון ביטוח משכנתא AIG

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד