י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פייסבוק רוצה להגדיל הכנסות: היכונו למתקפת פרסומות

פייסבוק נאלצת למצוא דרכים יצירתיות כדי לפצות על ההאטה בגידול בהכנסות מפרסום בעקבות ניצול יתר של שטחי הפרסום בפיד שלה

פייסבוק רוצה להגדיל הכנסות: היכונו למתקפת פרסומות



אם חשבתם שאתם לא רואים מספיק פרסומות - פייסבוק מתכננת לשלב עוד מהן בכל הפלטפורמות שלה. הרשת החברתית הגדולה בעולם ואחת מחברות הטכנולוגיה המובילות והעשירות בעולם הודיעה כבר בשנה שעברה כי ב-2017 צפויה האטה בהכנסותיה, והסיבה לכך היא מיצוי שטח הפרסום בניוז פיד. פרסומות מהוות נתח 97% מהכנסותיה של החברה על פי הדו"חות של 2016.

את הקרדיט להצלחה הגדולה של פייסבוק ניתן לייחס להשקת הניוז פיד שאפשרה לחברה לשלב פרסומות שלא ייחסמו על ידי תוספי אדבלוק. את אותה הצלחה שיכפלה פייסבוק לפני כשנה גם לאינסטגרם ושילבה בהם פרסומות בין פוסטים. לאחר שבחודש שעבר הודיעה החברה כי הגיעה לציון דרך חשוב - המשתמש ה-2 מיליארד, ניתן להבין כי היא מתקרבת לתקרת יכולת התפוצה שלה. פוטנציאל הצמיחה של פייסבוק במדינות גדולות כמו סין הוא מוגבל, שכן פייסבוק חסומה בה. פייסבוק מבקשת כעת לשחזר את ההצלחה הגדולה של הניוז פיד, ומחפשת מי מהפלטפורמות שלה תעזור לזה לקרות.

פייסבוק לא רוצה למתוח את הגבול ולהוסיף עוד פרסומות בניוז פיד, כי התוצאה מכך תהיה פגיעה בחוויית המשתמש. התשובה שלה לכך היא שילוב של עוד פרסומות בשטחים נוספים השייכים לה: סרטוני וידאו בניוז פיד, מסנג'ר וסטוריז של אינסטגרם.

באחרונה השיקה פייסבוק פרסומות שמופיעות בסרטונים באורך של שלוש דקות ומעלה. פייסבוק החלה לעודד עמודים עסקיים וחברות להעלות יותר סרטונים, כשהתנאי הוא שהם שלא יהיו ארוכים מדי ובהם תשלב פרסומות באמצע הסרטון. התמריץ הוא שאותם סרטונים יקבלו עדיפות בקידום בניוז פיד. על מנת לחזק את היכולת לשלב עוד פרסומות בווידאו - נודע כי פייסבוק מנהלת מגיעים עם אולפנים בהוליווד להפקת תכנים מקוריים.

באינסטגרם ישנם כיום 700 מיליון משתמשים כאשר כ-250 מיליון משתמשים חודשיים בפיצ'ר של סטוריז, אותו העתיקה פייסבוק מהמתחרה שלה סנאפצ'ט. הסטוריז הוא פיצ'ר בפיד של אינסטגרם המאפשר לשתף תמונות וסרטונים שנמחקים כעבור 24 שעות. בחודש האחרון החלה פייסבוק לשלב בין הסטוריז פרסומות - אותן ניתן לראות באופן אקראי והן כמובן מותאמות אישית למשתמש.

על פי דיווח של אתר ריקוד, פייסבוק פונה לאפליקציה נוספת שבבעלותה ושניתן לשלב בה פרסומות - מסנג'ר, שלה יש 1.2 מיליארד משתמשים. בדיווח נאמר כי נציגי החברה הגיעו לפסטיבל קאן שנערך בחודש שעבר בניסיון למשוך אליהם מפרסמים ולהציג את האפשרות הזאת נמצאת כיום בפילוט באוסטרליה ותאילנד, והפרסומות בה ישולבו באופן הדרגתי ולא מיד.

עוד דווח באתר ריקוד כי פייסבוק מינתה את מאט אידמה - בכיר בחברה שהוביל את החטיבה העסקית הבינלאומית של פייסבוק כסמנכ"ל תפעול של וואטסאפ. המטרה היא לראות כיצד אפליקציית המסרים המידיים אותה רכשה פייסבוק לפני כשלוש שנים תמורת 20 מיליארד דולר, תתחיל לייצר רווח בעצמה לחברה.

לאחר שנרכשה, נהפכה וואטסאפ מאפליקציה רווחית במודל של מנוי שנתי, לכזו שניתן להוריד בחינם. כעת נבדקת האפשרות לאפשר לחברות מסחריות ליצור באמצעותה קשר עם לקוחות תמורת תשלום. אחת הרמיזות לכך שישנו ניסיון למתג את וואטסאפ כאפליקציה עם יכולות גבוהות יותר להעברת נתונים היא השדרוג שהיא עברה בשבוע האחרון. העדכון האחרון שנכנס לאפליקציה בגרסאות אנדרואיד ו-iOS יאפשרו לשלוח באמצעותה קבצים גדולים יותר ותמונות באיכות גבוהה יותר. לא נשללת גם האפשרות כי וואטסאפ תשלב בעתיד גם פרסומות בתוכה.
פייסבוק Facebook פרסומות שטחי פרסום רשת חברתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד