י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המחלוקת שמסעירה • מי יהיה יו"ר ה'עדה'?

שבועיים חלפו מפטירת יו"ר הנהלת 'העדה', אך מחלוקות פנימיות מונעות בחירת מחליף • הקהילות לא מסכימות עם בחירת אחד מהסגנים, וההנהלה מציעה מועמד חילופי

רבני העדה החרדית. צילום ארכיון
רבני העדה החרדית. צילום ארכיון

כמעט שבועיים חלפו מאז פטירת יו"ר הנהלת 'העדה החרדית', הרה"ח דוד שלמה אייכלר ז"ל, וב'עדה החרדית' טרם החליטו על מועד לבחירות חדשות בהן יתמודדו כל מי שרואים את עצמם מתאימים לתפקיד המכובד.

להבדיל מפעמים קודמות, בהן נקבעו בחירות מיד בתום ה'שבעה' ליו"ר הקודם, הפעם הבחירות עדיין אינן נראות באופק.

הקהילות המרכיבות את 'העדה החרדית' חלוקות בדעתן, ומאחר ומבין שלושת הסגנים של היו"ר הקודם אין אף אישיות מוסכמת על כלל הקהילות, נראה כי הפעם ייאלצו בהנהלה לגייס לתפקיד היו"ר אישיות שלא כיהנה עד היום בהנהלת 'העדה החרדית'.

בימים האחרונים הציעו חלק מחברי ההנהלה את הרב יענק'ל צבי סמט לתפקיד המכובד. הרב סמט, חבר מן המניין בהנהלת העדה החרדית, לא כיהן עד היום כסגן יו"ר – תפקיד ממנו דילגו עד היום לכס היו"ר, אך בלית ברירה נראה כי גם המטאטא יורה, והרב סמט - אישיות המגשרת בין כל הקהילות המרכיבות את העדה החרדית - יתפוס את מקום היו"ר.

שני סגני היו"ר כבר הודיעו כי יתמכו בבחירתו של סמט לתפקיד היו"ר, ונראה כי מתגבש רוב לבחירתו, אך בהנהלת 'העדה החרדית' לא ממהרים לשום מקום, ועדיין לא ברור מתי יתקיימו הבחירות, אם בכלל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד