י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ספרות פנטזיה ומדע בדיוני: עידן קנוחן אורי גלר והארי פוטר החרדי

ההורים חזרו בתשובה, והסופר שהחל לכתוב בגיל 5 מדע בדיוני וסיפורי פנטזיה, עשה זאת בספרות חרדית. אורי גלר התלהב ומשוכנע שעוד עשוי לצאת מזה סרט בינלאומי

קנוחן ואורי גלר עם הספר
קנוחן ואורי גלר עם הספר



עידן קנוחן, מי שכונה 'הארי פוטר החרדי', רצה להשיג תמונה עם אורי גלר אך לא העלה בדעתו שיגיע היום בו ידונו השניים בתכנית לכבוש את אמריקה.

סיפורו של עידן קנוחן בן ה-29 החל בעליית גג מיניאטורית מעל העסק המשפחתי - מעדנייה בלב מונטווידאו האורוגוואית. שם ישב עידן בן ה-5, מקליד במרץ במכונת כתיבה עתיקה את מיטב סיפוריו הדמיוניים.

התמונה השתנתה מן הקצה אל הקצה כאשר חזרו הוריו בתשובה, ועד מהרה מצא את עצמו עידן הקטן בבירת ישראל, חובש כיפה שחורה. גם כאן מצא את עצמו נמשך לאגדות יהודיות עתיקות, והרצון הדחוק ליצור סיפורי פנטזיה חזר לנקוש בדלת.

החשש מפני תגובת הסביבה היה טבעי. ספרות פנטזיה בציבור החרדי לא באמת נחשבת למוצר מבוקש אפילו עד היום. המטרה ממילא הפכה להיות ציבור החילונים.

את הדחיפה הראשונית לצאת החוצה קיבל עידן ממנחם גולן ז"ל. החשש היה חזק מן הרצון לפי שעה, ואת ספרו הראשון הוציא עידן באנונימיות, ולמרות הכל הפך להצלחה.

אבל ההישג העיקרי היה המכה האחרונה: "אדון הטלקינזיס", הספר שעורר הדים בקנה מידה ונמכר ב-5000 עותקים שהצליחו לעורר אף את אמן החושים המפורסם בעולם - אורי גלר.





גלר, "אדון הטלקינזיס" בכבודו ובעצמו, קבע בהתלהבות כי לספר מגיע להיות במקומות הגבוהים ביבשת האמריקאית. בראיון הטלוויזיוני בו עמד מר גלר לצד עידן קנוחן אף הצהיר כי בכוונתו לסייע בכל יכולתו שהספר יגיע למקומות הגבוהים אליהם הוא חושב שמגיע לו להיות, ואף להפוך ליצירה הוליוודית.

אורי גלר, המקושר אולי טוב יותר מכל אחד אחר ביבשת הגדולה, יצליח אולי לממש את החלום שעידן לא העז מעולם לחלום. גלר אף אופטימי מאד לגבי אחוזי הצלחתו במשימה זאת, ויש יותר מסיבה אחת להאמין לזה.

צפו בכתבה ששודרה ברשות השידור על עידן קנוחן ואורי גלר

קחו לדוגמה את טרילוגיית מטריקס. רעיון כיפוף הכפיות של אורי גלר מוצג באופן מעמיק בטרילוגיה המצליחה, אליה נקרא גלר לשם התייעצות בעומק מושג הטלקינזיס.





בספר "אדון הטלקינזיס" צולל קנוחן אל מעמקי עולם ה-"טלה", וממצה באופן ברור את עולם העל-חושי בשילוב עלילת נעורים מרתקת וקולחת, ובניית עולם לבעלי היכולת העל-חושית המזכיר מאד את ספרי הארי פוטר.

רעיונותיו של גלר חדרו אל תוך המחשבה ההוליוודית, ואף דמותו מיוצגת בסרטים רבים. האם נזכה לראות בקרוב מפעל נוסף של אורי גלר מככב בהוליווד? לנו, כמו לעידן קנוחן הנלהב, נותר רק להתפלל שזה יקרה.

קנוחן עצמו אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הספר מיועד גם לחרדים. לגבי השם שהוצמד לו הארי פוטר אומר קנוחן כי אין לו בעיה שהצמידו לו את הכינוי הזה.
עידן קנוחן אורי גלר ספר אדון הטלקינזיס הארי פוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד